Florencki statek Costa Cruises gotów do pierwszego rejsu

Flota armatora Costa Cruises powiększyła się o nowy statek – Costa Firenze. Wypłynie on w trasę już w przyszłym roku – najpierw na Morze Śródziemne, a potem do Azji.

Publikacja: 23.12.2020 15:29

Florencki statek Costa Cruises gotów do pierwszego rejsu

Foto: Fot. materiały prasowe

Costa Cruises odebrała nowy statek Costa Firenze, zaprojektowany i zbudowany w stoczni Fincantieri w Margherze – dowiadujemy się z informacji prasowej. To jeden z siedmiu nowych statków za łączną kwotę 6 miliardów euro, które mają zostać dostarczone armatorowi do 2023 roku. Stocznia Fincantieri zbudowała11 z 14 statków eksploatowanych obecnie przez Costę Cruises.

Costa Firenze może zabrać na pokład 5,2 tysiąca gości. 13 barów i siedem restauracji serwować będzie dania kuchni śródziemnomorskiej. Dzieci będą mogły bawić się w „parku przygód”.

""

Fot. materiały prasowe

Foto: turystyka.rp.pl

– Przekazanie Costa Firenze jest oznaką nadziei i zwiastunem ponownego startu dla całej branży rejsowej – mówi dyrektor Costa Group i Carnival Asia Michael Thamm, cytowany w komunikacie.

CZYTAJ TEŻ: Costa Cruises wraca na morze

– Costa Firenze to trzeci statek wycieczkowy, który uruchomiliśmy od września. Cieszymy się, że jego nazwa przypomina jedno z najsłynniejszych miast sztuki we Włoszech i na świecie. To ważny moment i konkretny dowód, że firma wraca do normalnej działalności produkcyjnej – dodaje dyrektor generalny Fincantieri Giuseppe Bono.

Inspiracją dla projektantów Costa Firenze był florencki renesans, wystrój statku przypomina „kolebkę renesansowej sztuki i kultury”. Można się na nim poczuć jak „podczas spaceru po florenckiej ulicy lub placu”.

""

Fot. materiały prasowe

Foto: turystyka.rp.pl

– Costa Firenze to wspaniały ambasador włoskiego stylu. W zbiorowej wyobraźni Florencja reprezentuje włoską sztukę, smak i wyrafinowanie – zachwala dyrektor handlowy Costa Cruises i prezes Costa Group Asia Mario Zanetti.

Statek wypłynie na Morze Śródziemne w 2021 roku. Będzie obsługiwał dwie tygodniowe trasy w jego zachodniej części. Pierwsza, dostępna od 28 lutego, obejmuje Genuę, La Spezię (z wycieczkami również do Florencji), Neapol, Walencje, Barcelonę i Marsylię. Na drugiej, dostępnej od maja do października, znalazły się Genua i Civitavecchia (z wycieczkami do Rzymu, a także Neapolu, Ibizy, Barcelony i Marsylii). Późną jesienią statek popłynie do Azji, aby dołączyć do siostrzanego Costa Venezia, który pływa od marca 2019 roku.

ZOBACZ TAKŻE: Wraca popyt na rejsy wycieczkowe

""

Fot. materiały prasowe

Foto: turystyka.rp.pl

Do Costa Group z siedzibą w Genui należy 28 statków pływających pod markami Costa Cruises, AIDA Cruises i Costa Asia, łącznie mogą one pomieścić ponad 93 tysiące pasażerów. Firma zatrudnia ponad 30 tysięcy pracowników na statkach i w 20 biurach w 14 krajach. Costa Group jest częścią przedsiębiorstwa Carnival Corporation.

Costa Cruises odebrała nowy statek Costa Firenze, zaprojektowany i zbudowany w stoczni Fincantieri w Margherze – dowiadujemy się z informacji prasowej. To jeden z siedmiu nowych statków za łączną kwotę 6 miliardów euro, które mają zostać dostarczone armatorowi do 2023 roku. Stocznia Fincantieri zbudowała11 z 14 statków eksploatowanych obecnie przez Costę Cruises.

Costa Firenze może zabrać na pokład 5,2 tysiąca gości. 13 barów i siedem restauracji serwować będzie dania kuchni śródziemnomorskiej. Dzieci będą mogły bawić się w „parku przygód”.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Promy i Statki
Odwołanie wycieczki to pozbawienie klienta przyjemności. Należy się odszkodowanie
Promy i Statki
Statki TUI omijają Arabię Saudyjską. Z powodu alkoholu
Promy i Statki
Pasażerowie statków wycieczkowych radykalnie odmłodnieli. Wiadomo dlaczego
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Promy i Statki
Włoski armator chce mieć największy wycieczkowiec świata. Gdzie planuje budowę?