Singapore Airlines podał, że zamówił dwadzieścia szerokokadłubowych B777-9 i dziewiętnaście B787-10 Dreamliner, bo zamierza przyspieszyć wzrost i unowocześnić w najbliższej dekadzie swą flotę. Ma też możliwość rozszerzenia tego zamówienia o dwanaście maszyn obu typów.
– To zamówienie pozwoli nam latać nowoczesnymi, oszczędnymi samolotami, a grupie Singapore Airlines da nowe możliwości rozwoju i zachowania pozycji lidera w regionie – wyjaśnił prezes Singapore Airlines Goh Choon Phong.
Singapore podał, że zamawiając B777-9, będące w fazie projektowania, stał się pierwszym klientem na ten samolot. Linia z Singapuru jako pierwsza na świecie kupiła B787-10, też jeszcze projektowane, bo w 2013 r. złożyła wstępne zamówienie na 30 takich samolotów z dostawą w roku finansowym 2018/2019.
Linia jest od dawna klientem Boeinga, teraz używa ponad 50 B777, a filie SilkAir, Scoot i SIA Cargo też latają boeingami.