Potwierdziły się wcześniejsze nieoficjalne wiadomości („Wizz Air będzie latał z Frankfurtu?”)- samoloty Wizz Aira od maja będą latać z Frankfurtu do Sofii, a od grudnia do Budapesztu. Tym samym liczba niemieckich lotnisk, z którymi kooperuje przewoźnik wzrośnie do jedenastu.
– Decyzja Wizz Aira podkreśla rosnące znaczenie Frankfurtu dla linii niskokosztowych – pcenił szef sprzedaży spółki Fraport, zarządzającej lotniskiem, Winfried Hartmann.
Lufthansa zwróciła się do operatora tego lotniska o obniżenie opłat po ogłoszeniu prze niego porozumienia z Ryanairem. W lutym ujawniła, że zastanawia się nad uruchomieniem tanich lotów przez swą filię Eurowings.
Podczas gdy jedne linie zwiększają obecność w Niemczech, inne ją zmniejszają. Transavia, należąca do Air France-KLM, zapowiedziała zamknięcie w listopadzie bazy w Monachium w związku z nastawieniem się na rynek holenderski.
Właściciele chcieli rozwijać linię poza Francją i Holandią, aby mogła rywalizować z easyJetem i Eurowingsem, ale we wrześniu 2014 zastrajkowali przeciwko temu piloci Air France. – Baza w Monachium nie należy już do tej strategii – wyjaśnił teraz szef Trnasavii Mattijs ten Brink.