Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych w Montrealu ogłosiła zwycięzców Airport Service Quality (ASQ) Awards 2016. Laureaci – porty lotnicze z całego świata – zostali nagrodzeni za zaangażowanie w doskonalenie jakości obsługi pasażerów. Krakowskie lotnisko otrzymało nagrodę za największą poprawę jakości usług wśród europejskich lotnisk regionalnych.
– Nagroda jest zwieńczeniem zakończonego w ubiegłym roku ważnego etapu modernizacji i rozbudowy lotniska oraz efektem ciągłego podnoszenia poziomu obsługi klienta. To wyróżnienie dla wszystkich pracowników lotniska, które motywuje do podejmowania kolejnych działań – mówi, cytowany w komunikacie prasowym, Radosław Włoszek, prezes krakowskiego lotniska.
ASQ to program badania pasażerów na lotnisku w dniu ich podróży. Każdego roku wykonuje się 600 tysięcy indywidualnych badań w 41 językach w 84 krajach. W ramach programu badane są opinie pasażerów w ramach 34 kluczowych wskaźników m.in. dostępności lotniska, odprawy, kontroli bezpieczeństwa, dostępu i jakości toalet, sklepów i restauracji. Każdy port lotniczy korzysta z takiej samej ankiety.
W badaniu ASQ bierze udział 320 lotnisk z całego świata. Krakowskie lotnisko przystąpiło do programu w 2007 roku, już rok po jego uruchomieniu, i do tej pory jest jedynym lotniskiem w Polsce, które bierze w nim udział.