Ryanair Holidays zniżkami zawalczy o klientów

Ryanair chce mocniej wejść w touroperatorkę. Jedną z głównych kart przetargowych mają być zniżki dla stałych klientów

Publikacja: 18.07.2017 08:02

Ryanair Holidays zniżkami zawalczy o klientów

Foto: Bloomberg

Kenny Jacobs, dyrektor marketingu Ryanaira, zapowiedział na śniadaniu biznesowym organizowanym przez magazyn „Travel Weekly”, że firma będzie mocniej promować wśród klientów imprezy pakietowane Ryanair Holidays.

Koncern z trudem rozwija tę część działalności. Jej większa reklama zacznie się z końcem tego roku.  Jacobs mówi, że skoro przewoźnik i tak obsługuje loty do miejsc wypoczynku, dla spółki sukcesem będzie, gdy choć 10 procent klientów połączy przelot z pakietem.

Ryanair prognozuje, że w tym roku z jego usług skorzysta 120 milionów pasażerów. 21 milionów z nich regularnie używa aplikacji mobilnej tego przewoźnika. – Rodziny i pary, które wchodzą na stronę Ryanaira, żeby zarezerwować tydzień lub dwa w Faro, Maladze i Alicante stanowią duży procent naszych rezerwacji – mówi dyrektor.

Jak opisuje, klienci będą zachęcani do spróbowania skorzystania z usług Ryanair Holidays poprzez rabaty na kolejne loty od przewoźnika. – Jeśli zarezerwujesz wakacje, damy ci zniżkę na loty. Przelejemy na konto My Ryanair 5 lub 10 funtów na przyszłe loty – zapowiada Jacobs. W ten sposób klienci mają być namawiani nie tylko do skorzystania z imprez zorganizowanych, ale też do rezerwacji pokojów hotelowych na stronie przewoźnika.

Jacobs nie podaje, jak duży ma być Ryanair Holidays. Jego zdaniem firma mocno zaznaczy jednak swoją obecność na rynku. – Nie mam konkretnych liczb, ale to będzie znacząca część biznesu, duża marka w segmencie imprez zorganizowanych – zapowiada dyrektor. Przyznaje jednak, że nie jest to propozycja dla wszystkich. – Zajmie trochę czasu zanim ludzie powiedzą „to strona, na której mogę zarezerwować całą ofertę wakacyjną”. Ale wielu Brytyjczyków wyjeżdżających na dwutygodniowe wczasy zauważy, że jest u nas po prostu taniej – przekonuje Jacobs.

Ryanair Holidays wystartował ponownie w Wielkiej Brytanii i Irlandii w marcu tego roku po tym jak czasowo musiał zawiesić działalność z powodu kłopotów we współpracy z pierwotnie wybranym partnerem. Premiera sprzedaży ofert pakietowanych odbyła się w grudniu 2016 roku. Obecnie gotowe wakacje od Ryanaira można kupić także w Niemczech, we Włoszech i w Hiszpanii.

Kenny Jacobs, dyrektor marketingu Ryanaira, zapowiedział na śniadaniu biznesowym organizowanym przez magazyn „Travel Weekly”, że firma będzie mocniej promować wśród klientów imprezy pakietowane Ryanair Holidays.

Koncern z trudem rozwija tę część działalności. Jej większa reklama zacznie się z końcem tego roku.  Jacobs mówi, że skoro przewoźnik i tak obsługuje loty do miejsc wypoczynku, dla spółki sukcesem będzie, gdy choć 10 procent klientów połączy przelot z pakietem.

Przejazdy
Bruksela: Zmusić koleje do sprzedawania biletów przez agentów internetowych
Przejazdy
Lotnisko Chopina – w lipcu najlepsze wyniki od początku pandemii
Przejazdy
Wizz Air: W sierpniu będziemy latać jak przed pandemią
Przejazdy
Lotnisko Chopina: W marcu czartery rosły nam najmocniej
Przejazdy
Zakaz lotów przedłużony do końca roku