– Obsługa techniczna to jeden z najważniejszych elementów działalności firmy lotniczej, ale także jeden z najdroższych. Mając swoją organizację obsługową, będziemy mogli budować dodatkową wartość dla akcjonariuszy, zostawiając sporą cześć obrotów i marży w Grupie Kapitałowej Enter Air – mówi, cytowany w komunikacie prasowym, Grzegorz Polaniecki, członek zarządu i dyrektor generalny Enter Aira.
– Stworzyliśmy zespół techniczny od zera w około 9 miesięcy. Zatrudniliśmy najlepszych dostępnych na rynku mechaników, pracujących wcześniej w renomowanych zagranicznych organizacjach obsługowych. Ściągnęliśmy ich do kraju, gdzie będą mieli stabilne, dobrze płatne zatrudnienie – dodaje.
W nowej firmie zatrudnionych jest 45 mechaników, będą pracować na lotniskach, na których przewoźnik ma swoje bazy i trzyma tam samoloty. Mechanicy są „wyposażeni w najwyższej jakości sprzęt”. Ile kosztowało powołanie nowej spółki i jej wyposażenie? – Nie podajemy kwoty inwestycji, ale najdrożsi są ludzie, narzędzia i sprzęt do obsługi – mówi nam Polaniecki.
Do tej pory Enter Air korzystał z usług firmy Line-tech. – Dzięki przejęciu serwisowania samolotów w pierwszym roku koszty spadną nam o 5 – 10 procent – ocenia dyrektor.
Enter Air Services jest spółką w pełni zależną od operatora lotniczego. Firma zapowiada, że usługi techniczne będą początkowo świadczone na rzecz Enter Aira we wszystkich polskich bazach operacyjnych, a w przyszłości także w tych zlokalizowanych za granicą.