– Łączymy polski rynek przewozów pasażerskich pod marką Polonus Partner, podpisaliśmy porozumienie z wiodącymi w każdym regionie operatorami autobusowymi – przekonuje prezes spółki Polonus Maciej Acedański.
Tak wygląda siatka połączeń platformy Polonus Partner
Polonus (woj. mazowieckie) jest największym przewoźnikiem w sieci, on daje nazwę i wspólny system biletowy, który pozwala kupić jeden bilet na połączenia realizowane przez kilku przewoźników. Wkład Polonusa to 45 autokarów i 23 linie. Kolejny duży gracz, Neobus (woj. podkarpackie) zaoferował 23 autokary i 7 linii. W koalicji znalazły się także: Żak Express (woj. podlaskie) z 20 autokarami i 3 liniami, PKS Elbląg (woj. warmińsko-mazurskie) z 8 pojazdami i 4 liniami, PKS Szczecin (woj. zachodniopomorskie) z 8 autobusami i 3 liniami, AlbatrosBUS (woj. podkarpackie) z 4 autobusami i jedną linią, Contbus (woj. lubelskie) z 23 autobusami i jedną linią, Garden Express (także woj. lubelskie) z 6 autokarami i trzema liniami.
Inicjatywie patronuje Ministerstwo Infrastruktury. – Polonus jest najmocniejszą państwową spółką transportu drogowego. Jako marka konsolidująca rynek jest przyszłością polskiego transportu publicznego – uważa szef gabinetu politycznego ministra infrastruktury Łukasz Smółka.