Kampania pod hasłem „Korzystaj z Polski” to pomysł Grupy Pingwina, czyli pięciu ośrodków sportowo-rekreacyjnych działających w trzech województwach. Są to Czarny Groń w Rzykach, Kasina Ski w Kasinie Wielkiej, Kurza Góra w Kurzętniku, Skolnity w Wiśle i Słotwiny Arena w Krynicy-Zdrój.
Celem akcji jest promocja walorów turystycznych Polski i zachęcenie Polaków, by zaplanowali wypoczynek w kraju. Jej inicjatorzy obawiają się, że po ustąpieniu pandemii Polacy będą chcieli zmienić otoczenie i wyjechać.
CZYTAJ TEŻ: Dolnośląska turystyka pod specjalnym nadzorem
„Zwracamy się z prośbą i wnioskiem do organizacji i instytucji państwowych o zaplanowanie budżetu i przygotowanie kampanii promującej turystykę w Polsce, która zostanie uruchomiona zaraz po zakończeniu kryzysu wywołanego przez koronawirus” – apeluje Grupa Pingwina w liście, który dostało ponad 600 adresatów, w tym urzędy marszałkowskie, Polska Organizacja Turystyczna i regionalne organizacje turystyczne, a także firmy turystyczne.
– Pojedyncze firmy nie są w stanie zorganizować takiej akcji, muszą się tego podjąć urzędy i instytucje, które mają większe możliwości organizacyjne i fundusze – wyjaśnia koordynatorka akcji z ramienia Grupy Pingwina Agnieszka Perończyk-Adamek. – My zgłaszamy naszą gotowość do działania i chęć współpracy i tego samego oczekujemy od innych przedsiębiorców. Rozsyłając nasz apel, chcieliśmy nie tylko pozyskać wsparcie instytucjonalne, ale także zmobilizować i pobudzić od środka branżę turystyczną – dodaje.