Grupa Pingwina: Zatrzymać polskich turystów w kraju

Kampania „Korzystaj z Polski”, którą proponuje Grupa Pingwina zrzeszająca pięć ośrodków sportowo-rekreacyjnych z Małopolski, Śląska i Mazur, ma zachęcić Polaków do zaplanowania wypoczynku w kraju. Pomoże to polskim przedsiębiorcom turystycznym przetrwać kryzys.

Publikacja: 20.03.2020 16:41

Grupa Pingwina: Zatrzymać polskich turystów w kraju

Foto: Fot. www.czarnygron.pl

Kampania pod hasłem „Korzystaj z Polski” to pomysł Grupy Pingwina, czyli pięciu ośrodków sportowo-rekreacyjnych działających w trzech województwach. Są to Czarny Groń w Rzykach, Kasina Ski w Kasinie Wielkiej, Kurza Góra w Kurzętniku, Skolnity w Wiśle i Słotwiny Arena w Krynicy-Zdrój.

Celem akcji jest promocja walorów turystycznych Polski i zachęcenie Polaków, by zaplanowali wypoczynek w kraju. Jej inicjatorzy obawiają się, że po ustąpieniu pandemii Polacy będą chcieli zmienić otoczenie i wyjechać.

CZYTAJ TEŻ: Dolnośląska turystyka pod specjalnym nadzorem

„Zwracamy się z prośbą i wnioskiem do organizacji i instytucji państwowych o zaplanowanie budżetu i przygotowanie kampanii promującej turystykę w Polsce, która zostanie uruchomiona zaraz po zakończeniu kryzysu wywołanego przez koronawirus” – apeluje Grupa Pingwina w liście, który dostało ponad 600 adresatów, w tym urzędy marszałkowskie, Polska Organizacja Turystyczna i regionalne organizacje turystyczne, a także firmy turystyczne.

– Pojedyncze firmy nie są w stanie zorganizować takiej akcji, muszą się tego podjąć urzędy i instytucje, które mają większe możliwości organizacyjne i fundusze – wyjaśnia koordynatorka akcji z ramienia Grupy Pingwina Agnieszka Perończyk-Adamek. – My zgłaszamy naszą gotowość do działania i chęć współpracy i tego samego oczekujemy od innych przedsiębiorców. Rozsyłając nasz apel, chcieliśmy nie tylko pozyskać wsparcie instytucjonalne, ale także zmobilizować i pobudzić od środka branżę turystyczną – dodaje.

ZOBACZ TAKŻE: PIT do premiera: Trzeba uspokoić rynek i chronić branżę turystyczną

Najbardziej zagrożone są małe i średnie firmy oraz miejsca pracy. Strata wykwalifikowanych pracowników niekorzystnie odbije się na firmach w przyszłości, wiele z nich miało już problemy z prowadzeniem biznesu właśnie z tego powodu – ostrzega Grupa Pingwina.

„Dotychczasowe inwestycje nie mogą pójść na marne. To, co do tej pory osiągnęliśmy, po chwilowej zapaści jesteśmy w stanie odbudować, ale tylko przez świadome i wspólne działania oparte na solidarności wspólnoty, walce z marazmem, szerokiemu horyzontowi widzenia spraw branży i pieniądzach, które Polacy będą chcieli wydać na wypoczynek zaraz po, aby złapać oddech” – głosi komunikat.

Pieniądze te powinny zostać w Polsce i być motorem napędowym nie tylko dla turystyki, ale także dla innych branż. Stąd tak ważne jest zachęcenie Polaków do „korzystania z Polski” i włączania się do wspólnego odbudowywania gospodarki, a także budowanie poczucia solidarności w trudnych czasach. Działania muszą objąć wszystkie województwa i wszystkie rodzaje firm, od dużych ośrodków i hoteli po kioski z goframi – podkreśla Grupa Pingwina.

CZYTAJ TEŻ: POT nawołuje do akcji „Zmień termin, nie odwołuj”

– Przed nami prawdopodobnie jeszcze kilka bardzo trudnych tygodni. Nie jest to może najlepszy czas na organizowanie kampanii, ale jeśli nie wystartujemy z nią w odpowiednim momencie, będzie za późno – mówi Agnieszka Perończyk-Adamek.

Kampania pod hasłem „Korzystaj z Polski” to pomysł Grupy Pingwina, czyli pięciu ośrodków sportowo-rekreacyjnych działających w trzech województwach. Są to Czarny Groń w Rzykach, Kasina Ski w Kasinie Wielkiej, Kurza Góra w Kurzętniku, Skolnity w Wiśle i Słotwiny Arena w Krynicy-Zdrój.

Celem akcji jest promocja walorów turystycznych Polski i zachęcenie Polaków, by zaplanowali wypoczynek w kraju. Jej inicjatorzy obawiają się, że po ustąpieniu pandemii Polacy będą chcieli zmienić otoczenie i wyjechać.

Pozostało 83% artykułu
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty