Grupa Pingwina: Zatrzymać polskich turystów w kraju

Kampania „Korzystaj z Polski”, którą proponuje Grupa Pingwina zrzeszająca pięć ośrodków sportowo-rekreacyjnych z Małopolski, Śląska i Mazur, ma zachęcić Polaków do zaplanowania wypoczynku w kraju. Pomoże to polskim przedsiębiorcom turystycznym przetrwać kryzys.

Publikacja: 20.03.2020 16:41

Grupa Pingwina: Zatrzymać polskich turystów w kraju

Foto: Fot. www.czarnygron.pl

Kampania pod hasłem „Korzystaj z Polski” to pomysł Grupy Pingwina, czyli pięciu ośrodków sportowo-rekreacyjnych działających w trzech województwach. Są to Czarny Groń w Rzykach, Kasina Ski w Kasinie Wielkiej, Kurza Góra w Kurzętniku, Skolnity w Wiśle i Słotwiny Arena w Krynicy-Zdrój.

Celem akcji jest promocja walorów turystycznych Polski i zachęcenie Polaków, by zaplanowali wypoczynek w kraju. Jej inicjatorzy obawiają się, że po ustąpieniu pandemii Polacy będą chcieli zmienić otoczenie i wyjechać.

CZYTAJ TEŻ: Dolnośląska turystyka pod specjalnym nadzorem

„Zwracamy się z prośbą i wnioskiem do organizacji i instytucji państwowych o zaplanowanie budżetu i przygotowanie kampanii promującej turystykę w Polsce, która zostanie uruchomiona zaraz po zakończeniu kryzysu wywołanego przez koronawirus” – apeluje Grupa Pingwina w liście, który dostało ponad 600 adresatów, w tym urzędy marszałkowskie, Polska Organizacja Turystyczna i regionalne organizacje turystyczne, a także firmy turystyczne.

– Pojedyncze firmy nie są w stanie zorganizować takiej akcji, muszą się tego podjąć urzędy i instytucje, które mają większe możliwości organizacyjne i fundusze – wyjaśnia koordynatorka akcji z ramienia Grupy Pingwina Agnieszka Perończyk-Adamek. – My zgłaszamy naszą gotowość do działania i chęć współpracy i tego samego oczekujemy od innych przedsiębiorców. Rozsyłając nasz apel, chcieliśmy nie tylko pozyskać wsparcie instytucjonalne, ale także zmobilizować i pobudzić od środka branżę turystyczną – dodaje.

ZOBACZ TAKŻE: PIT do premiera: Trzeba uspokoić rynek i chronić branżę turystyczną

Najbardziej zagrożone są małe i średnie firmy oraz miejsca pracy. Strata wykwalifikowanych pracowników niekorzystnie odbije się na firmach w przyszłości, wiele z nich miało już problemy z prowadzeniem biznesu właśnie z tego powodu – ostrzega Grupa Pingwina.

„Dotychczasowe inwestycje nie mogą pójść na marne. To, co do tej pory osiągnęliśmy, po chwilowej zapaści jesteśmy w stanie odbudować, ale tylko przez świadome i wspólne działania oparte na solidarności wspólnoty, walce z marazmem, szerokiemu horyzontowi widzenia spraw branży i pieniądzach, które Polacy będą chcieli wydać na wypoczynek zaraz po, aby złapać oddech” – głosi komunikat.

Pieniądze te powinny zostać w Polsce i być motorem napędowym nie tylko dla turystyki, ale także dla innych branż. Stąd tak ważne jest zachęcenie Polaków do „korzystania z Polski” i włączania się do wspólnego odbudowywania gospodarki, a także budowanie poczucia solidarności w trudnych czasach. Działania muszą objąć wszystkie województwa i wszystkie rodzaje firm, od dużych ośrodków i hoteli po kioski z goframi – podkreśla Grupa Pingwina.

CZYTAJ TEŻ: POT nawołuje do akcji „Zmień termin, nie odwołuj”

– Przed nami prawdopodobnie jeszcze kilka bardzo trudnych tygodni. Nie jest to może najlepszy czas na organizowanie kampanii, ale jeśli nie wystartujemy z nią w odpowiednim momencie, będzie za późno – mówi Agnieszka Perończyk-Adamek.

Kampania pod hasłem „Korzystaj z Polski” to pomysł Grupy Pingwina, czyli pięciu ośrodków sportowo-rekreacyjnych działających w trzech województwach. Są to Czarny Groń w Rzykach, Kasina Ski w Kasinie Wielkiej, Kurza Góra w Kurzętniku, Skolnity w Wiśle i Słotwiny Arena w Krynicy-Zdrój.

Celem akcji jest promocja walorów turystycznych Polski i zachęcenie Polaków, by zaplanowali wypoczynek w kraju. Jej inicjatorzy obawiają się, że po ustąpieniu pandemii Polacy będą chcieli zmienić otoczenie i wyjechać.

Pozostało 83% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku