Azjaci ruszyli w rejs(y)

Bloomberg

28 milionów ludzi ma w tym roku skorzystać z rejsów wycieczkowych. To o 5 procent więcej niż w roku 2017 – szacuje Międzynarodowe Stowarzyszenie Linii Wycieczkowych (Cruise Lines International Association, CLIA)

W 2017 roku segment rejsów najszybciej rozwijał się w Azji, tu zmiana wyniosła 20,5 procent wobec 2016 roku. Region ten ma około 15-procentowy udział w światowym rynku wycieczek morskich. W wypadku Stanów Zjednoczonych i Kanady wzrost wyniósł 5 procent. Ameryka Północna jest największym rynkiem źródłowym dla tego rodzaju podróży, w zeszłym roku 49 procent wszystkich pasażerów (ponad 13 milionów) pochodziło właśnie stamtąd.

Na drugim miejscu znalazła się Europa z udziałem 26-procentowym, czyli prawie 7 milionami klientów. W wypadku Starego Kontynentu wzrost rok do roku wyniósł 2,5 procent.

Dla Australii było to około 5 procent. Klienci z regionu Australii i Pacyfiku stanowili 5,4 procent wszystkich korzystających z rejsów wycieczkowych po morzach i oceanach.

Ostatnim znaczącym rynkiem źródłowym jest Ameryka Południowa z 3,2-procentowym udziałem.

Badania pokazują, że przeciętny pasażer miał 47 lat, a średnia długość rejsu wynosiła w zeszłym roku 7,2 dnia, czyli o 2 procent mniej niż w roku 2016.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Katastrofa małego samolotu w Australii

W katastrofie małego samolotu, który spadł rano na centrum handlowe na przedmieściu Melbourne zginęło ...

Jedz i baw się, ale płać

Zamawiali bankiety na setki gości, jedli, pili, tańczyli, a nawet puszczali fajerwerki. Gdy serwowano ...

Zwolnienie z ZUS już pewne. Dla kogo?

Zwolnieni przez trzy miesiące z płacenia składek na ZUS będą wszyscy samozatrudnieni i mikroprzedsiębiorcy, ...

Muzea wspólnie opowiedzą o Wiśle

Wystawy, zajęcia edukacyjne i publikacje składają się na projekt „Muzea Szlaku Wisły”. W inicjatywę ...

Muzułmanie zaczęli świętować ramadan

Dla muzułmanów sunnitów z różnych krajów na świecie rozpoczął się ramadan. W dzień będą ...

Rego Bis ma trzech nowych przedstawicieli regionalnych

Tomasz Przygocki z Net Holiday, Mirosław Berek z Euro Pol Tour i Maciej Sokalski ...