Stena Line ma cztery jednostki obsługujące to połączenie z Gdyni. Są to promy pasażersko-samochodowe Stena Spirit, Stena Vision, Stena Baltica i statek typu ro-rom/v Gute, który wkrótce zakończy kursowanie. Zastąpi go Stena Nordica – jednostka ro-pax, o dwukrotnie większej pojemności frachtowej, dotychczas pływająca na trasie Travemünde (Niemcy) – Liepaja (Łotwa) – informuje przewoźnik w komunikacie.

Stena Nordica, w przeciwieństwie do m/v Gute, przeznaczona jest zarówno do przewozu towarów, jak i pasażerów. Statek zabierze na pokład 450 osób i nawet 300 samochodów osobowych. Dodatkowo, dzięki niemal dwukrotnie większej powierzchni ładunkowej, nowa jednostka może również zabrać znaczną liczbę samochodów ciężarowych.

„Dzięki wprowadzeniu Stena Nordica pasażerowie będą mogli wybierać spośród nawet 4 rejsów dziennie z Gdyni do Karlskrony. Łączna liczba kursów na tej trasie zwiększy się do rekordowej liczby 46 rejsów w obie strony tygodniowo” – informuje Stena Line.

Stena Nordica to statek zbudowany w roku 2000, kilkakrotnie modernizowany. „Komfortowe i nowoczesne wnętrza cieszą oko oraz oferują wszystko, czego potrzeba w podróży. Na pokładzie pasażerowie mogą korzystać z wygodnych kabin, restauracji i baru, lub spędzić czas na pokładzie słonecznym”.