Najtańsze bilety Lufthansy tylko bezpośrednio

Bloomberg

Od 9 października bilety Lufthansy w najniższych taryfach będzie można kupić tylko w kanałach własnych przewoźnika. Niemiecki DRV skrytykował ostro tę decyzję, informują media branżowe

Konkretnie chodzi o bilety w najniższych cenach, oferowane w ramach taryf „Economy Light” i „Business Saver”, które od 9 października tego roku będą dostępne tylko w kanałach własnych przewoźnika. Chodzi o systemy rezerwacyjne oferowane przez linię, stronę internetowa oraz narzędzia wykorzystujące dostęp do produktu za pośrednictwem rozwiązania NDC.

Przypomnijmy, NDC to nowy standard przesyłu danych opracowany przez IATA. W praktyce oznacza to, że korzystne cenowo przeloty nie będą się pojawiały w GDS-ach. Lufthansa twierdzi, że nowa polityka została wdrożona już na kilku rynkach, o tym, że będzie implementowana także w Niemczech przewoźnik informował wiosną tego roku.

Niemiecki Związek Turystyczny (Deutscher Reiseverband – DRV) ostro skrytykował tę decyzję. Zdaniem Ralfa Hiekego, wiceprezesa DRV, udostępnianie najtańszych ofert jedynie w bezpośrednich kanałach dystrybucji ogranicza przejrzystość ofert i oznacza, że przewoźnik po raz kolejny rzuca kłody pod nogi agentom. Hieke uważa, że ostatecznie koszt tej polityki zostanie przerzucony na klienta. Z kolei Otto Schweisgut, przewodniczący Komisji do spraw lotniczych w DRV, mówi, że Lufthansa dyskryminuje zewnętrzną sieć sprzedaży, osoby podróżujące prywatnie, ale też te, latające służbowo.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Grecos odnowił gwarancję

Biuro podróży Grecos uzyskało gwarancję ubezpieczeniową opiewającą na 70 milionów złotych Gwarancji udzieliło Towarzystwo ...

TUI prosi agentów o radę

Niemieckie TUI mocniej zaangażuje się w interakcję ze swoją siecią sprzedaży. Liczy, że eksperci ...

Poznań piąty w Europie

Zakończyło się głosowanie w plebiscycie European Best Destinations 2019 na najlepszy cel podróży w ...

Amadeus, Chrome River i Bosch: rusza współpraca

Bosch rozpoczyna cyfryzację obsługi podróży służbowych pracowników. Koncern wdroży system rezerwacji Amadeusa. Będzie on ...

PZOT, OSAT i MSiT zapraszają na szkolenie

Na bezpłatny webinar na temat przepisów Ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych ...

Stena Line uruchamia inteligentny chatbot

Chatbot Stina podaje aktualne ceny biletów promowych, pomaga w rezerwacji, przypomina, kiedy należy stawić ...