Całkowita wartość zamówienia w cenach ofertowych wynosi około 3 miliardów dolarów. Zwiększa to łączną liczbę zamówień grupy na A320neo i A321neo do 149, z czego 13 już zasiliło flotę Lufthansy.

A320neo i A321neo (skrót od „new engine option”) mają być dostarczone w latach 2023 – 2024. Dziesięć z 27 nowych samolotów jest przeznaczonych dla linii Swiss, pozostałe będą obsługiwały operacje lotnicze innych przewoźników grupy. Maszyny zostaną wyposażone w silniki Pratt & Whitney (PW1100G) oraz LEAP-A1 produkcji CFM International. Oba typy silników w równych proporcjach zasilą samoloty z rodziny neo we flocie Lufthansa Group.

Innowacyjne technologie silników opracowane przez Pratt & Whitney i CFM International, a także aerodynamiczne końcówki skrzydeł (winglety), w które wyposażono samolot, zmniejszają zużycie paliwa o 20 procent w przeliczeniu na pasażerokilometr.