LOT i EgyptAir wspólnie będą latać do Kairu

Od wtorku podróżujący samolotami LOT-u lub egipskich linii lotniczych EgyptAir mogą kupić jeden bilet na trasie między Warszawą i Kairem z przesiadką w Budapeszcie lub Mediolanie. Firmy zawarły umowę code-share

Publikacja: 14.11.2017 13:53

LOT i EgyptAir wspólnie będą latać do Kairu

Foto: Bloomberg

Code-share oznacza współpracę linii lotniczych, na mocy której jedna linia lotnicza przewozi pasażerów z biletami wystawionymi przez inną linię lotniczą.

LOT obsługuje połączenia między Warszawą a Budapesztem i Warszawą a Mediolanem w ramach własnego kodu LO, podczas gdy EgyptAir wykonuje do Budapesztu i Mediolanu rejsy z Kairu jako MS.

Od wtorku LOT i EgyptAir rozpoczęły sprzedaż biletów na trasie między Warszawą i Kairem w ramach nowej umowy code-share.

Dla pasażerów oznacza to, że mogą skorzystać z łączonych rejsów samolotami tych dwóch linii: z jednym biletem, z przesiadką w Budapeszcie lub Mediolanie i krótszymi czasami podróży, czy m.in. możliwością nadawania bagażu rejestrowanego w Warszawie lub Kairze bezpośrednio do miejsca docelowego.

Wzajemne ustalenia dotyczą jednego połączenia dziennie (w obie strony) na trasie Warszawa-Mediolan-Kair oraz czterech rejsów w tygodniu na trasie Warszawa-Budapeszt-Kair.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozszerzenia zakresu relacji biznesowych z linią EgyptAir, naszym partnerem w Star Alliance. Dzięki temu nasi pasażerowie skorzystają z wygodnych możliwości podróżowania z Warszawy do Kairu, dokąd nie oferujemy na razie bezpośrednich połączeń. Jednocześnie mamy nadzieję na dalszy rozwój relacji z egipskim partnerem.  Konsekwentnie usprawniamy połączenia między Lotniskiem Chopina a innymi portami z istotnym potencjałem pasażerskim – powiedział cytowany w komunikacie prezes polskiego przewoźnika Rafał Milczarski.

Z kolei prezes EgyptAir Holding Safwat Musallam podkreślił, że nowa umowa partnerska code-share zapewni pasażerom obu przewoźników więcej możliwości podróży do Polski i Egiptu oraz otworzy dodatkowe korzyści komercyjne dla obu linii. Strategia EgyptAir zakłada zwiększanie oferty także za pośrednictwem linii lotniczych zrzeszonych w Star Alliance. Jak wskazuje egipski przewoźnik, dzięki nowej umowie pasażerowie LOT-u zyskują dostęp do egipskich miejscowości turystycznych i siatki połączeń EgyptAir w Afryce. A podróżni EgyptAir będą mieli większy dostęp do siatki połączeń LOT-u w Europie.

LOT jest członkiem Star Alliance od 2003 r., a EgyptAir dołączył do sojuszu w 2008 r. Sieć Star Alliance obsługuje obecnie ponad 21 500 lotów dziennie do prawie 1300 lotnisk w ponad 190 krajach.

Od początku 2016 r. LOT uruchomił i ogłosił 42 połączenia, w tym dalekodystansowe, np. do Los Angeles, Newark, Tokio, Seulu i Astany.

Code-share oznacza współpracę linii lotniczych, na mocy której jedna linia lotnicza przewozi pasażerów z biletami wystawionymi przez inną linię lotniczą.

LOT obsługuje połączenia między Warszawą a Budapesztem i Warszawą a Mediolanem w ramach własnego kodu LO, podczas gdy EgyptAir wykonuje do Budapesztu i Mediolanu rejsy z Kairu jako MS.

Pozostało 86% artykułu
Przejazdy
Bruksela: Zmusić koleje do sprzedawania biletów przez agentów internetowych
Przejazdy
Lotnisko Chopina – w lipcu najlepsze wyniki od początku pandemii
Przejazdy
Wizz Air: W sierpniu będziemy latać jak przed pandemią
Przejazdy
Lotnisko Chopina: W marcu czartery rosły nam najmocniej
Przejazdy
Zakaz lotów przedłużony do końca roku