British Airways zachęca do samodzielnej odprawy

Bloomberg

British Airways jako pierwsza brytyjska linia lotnicza wprowadziła samoobsługową odprawę pasażerską. W ten sposób przewoźnik chce zwiększyć bezpieczeństwo i przyspieszyć proces wchodzenia podróżnych na pokład

Z rozwiązania korzystać można na lotnisku Heathrow w Londynie, gdzie British Airways przygotował trzy samoobsługowe stanowiska do odprawy pasażerskiej. Udogodnienie wprowadzono na razie na trasach krajowych.

Nowość polega na tym, że pasażerowie sami skanują swoje karty pokładowe. Przy większości lotów przed wejściem na pokład dokumenty należy podać pracownikom obsługi naziemnej stojącym przy bramkach prowadzących do samolotu. Kiedy klienci przechodzą kontrolę bezpieczeństwa, system skanuje ich twarz, przy wejściu do samolotu zapisany obraz łączony jest z danymi zapisanymi na karcie pokładowej. Przewoźnik informuje, że technologia, z której korzysta, jest bardziej zaawansowana w porównaniu ze stosowaną przez konkurentów na innych lotniskach. Linia obiecuje sobie przyspieszenie procesu wchodzenia na pokład samolotów, technologia ma także pozytywnie wpłynąć na bezpieczeństwo lotów.

Do połowy czerwca przy stanowiskach do odprawy przewozów krajowych pojawią się trzy kolejne bramki tego typu, w przyszłości rozwiązanie ma być wykorzystywane także przy lotach międzynarodowych.

Wprowadzenie nowych bramek jest częścią większej inwestycji w nowe technologie, która ma poprawić obsługę na lotnisku. Przewoźnik już wcześniej uruchomił możliwość samodzielnego nadawania bagażu rejestrowanego w londyńskich portach Heathrow i Gatwick. – Nasi klienci powiedzieli nam, że chcą w prosty i szybki sposób przechodzić przez lotnisko – mówi Troy Warfield, dyrektor do spraw obsługi klienta w British Airways.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Brytyjczycy wybiorą Polskę

Chorwacja, Bułgaria i Polska znajdą się wśród popularnych kierunków wyjazdów Brytyjczyków w tym roku ...

Prezes TUI Deutschland: W Polsce gramy fair

Chcemy zapewnić wakacje zarówno klientom z małym budżetem, jak i tym z grubym portfelem. ...

Zima w Rainbow sprzedaje się lepiej niż rok temu

Biuro podróży Rainbow podało, że sprzedało już 23 tysiące wyjazdów na zimę 2018/2019 Wielkość ...

Agent turystyczny zmienił się w doradcę

Nie jesteśmy zwykłymi pośrednikami sprzedającymi ofertę turystyczną, ale doradcami – podkreśla Amerykańskie Stowarzyszenie Doradców ...

Ocean Majesty płynie w pierwszym rejsie pod banderą Itaki

Statek Ocean Majesty, wyczarterowany w całości przez biuro podróży Itaka, odbywa właśnie swój pierwszy ...

Pracownicy LOT-u przegłosowali strajk

90 procent pracowników LOT-u, którzy wzięli udział w głosowaniu w referendum rozpisanym przez związki ...