Finnair: Pokaż nam twarz zanim wsiądziesz do samolotu

materiały prasowe

Finnair testuje technologię rozpoznawania twarzy podczas odprawy na lotnisku w Helsinkach

Do 23 maja Finnair wraz z firmą Futurice, przetestują użycie technologii rozpoznawania twarzy podczas odprawiania pasażerów na lotnisku w Helsinkach. Do udziału przewoźnik zaprosił grupę tysiąca stałych klientów.

– Technologia rozpoznawania twarzy może ułatwić podróżnym procedury związane z odlotem i wyeliminować konieczność posiadania karty pokładowej – wyjaśnia cytowana w komunikacie linii lotniczej szefowa jej działu usług dodatkowych Sari Nevanlinna. – Test dostarczy nam więcej informacji na temat zastosowania technologii rozpoznawania twarzy podczas odprawy i pomoże poznać opinie podróżnych.

Klienci Finnaira, którzy biorą udział w testach, za pośrednictwem aplikacji wyślą swoje zdjęcia. Podczas odprawy skorzystają z wyznaczonego stanowiska z zainstalowanym urządzeniem do rozpoznawania twarzy. Przedstawiciel działu obsługi klienta sprawdzi zgodność informacji i potwierdzi w systemie identyfikację twarzy.

Jak mówi wiceprezes lotniska w Helsinkach Heikki Koski, system rozpoznawania twarzy to zaledwie część większego programu biometrycznej identyfikacji, który umożliwi podróżowanie „z rękami w kieszeniach”, bez potrzeby okazywania dokumentów. Wszystkie informacje dotyczące podróży są digitalizowane, co gwarantuje sprawne i łatwe przejście przez punkty kontrolne na lotnisku. – W ubiegłym roku, przetestowaliśmy system identyfikacji twarzy na pracownikach ds. kontroli bezpieczeństwa, wyniki były bardzo obiecujące – wyjaśnia.

System używany podczas testów pochodzi z firmy Futurice. – Wykorzystujemy technologię rozpoznawania twarzy opartą na jej cechach, która przekształca wizerunek w identyfikatory biometryczne nie do powtórzenia – mówi Tu?berk Duman, kierownik projektu w firmie Futurice. – Umożliwia nam to podczas odprawy identyfikowanie pasażerów bez konieczności przechowywania zdjęć. Test dostarczy informacji na temat korzystania z systemu w miejscach o dużym przepływie klientów i o zaostrzonych środkach bezpieczeństwa.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Accor nie marnuje jedzenia

Grupa hotelowa Accor rozpoczęła współpracę z twórcami aplikacji „Too Good To Go”, dzięki której ...

Białostocki bot pomoże w odprawie przez Skype’a

Wirtualny asystent AutomatedCheckin dopyta podróżnych o ich preferencje związane z lotem i dokona za ...

Niemieccy agenci turystyczni tracą optymizm

Po długo utrzymującym się pozytywnym nastroju, tuż przed końcem roku niemieccy agenci turystyczni tracą ...

Chorwacja jeszcze popularniejsza niż przed rokiem

W pierwszym półroczu tego roku Chorwację odwiedziło 6,5 miliona turystów, którzy wykupili 26 milionów ...

Pies też pasażer, odszkodowanie za opóźniony lot mu się należy

Choć może to zabrzmieć jak żart, pies dostał rekompensatę za odwołany lot. Okazuje się, ...

Betlej: Hamulcowy Morawiecki kontra orbanomika

Premier Mateusz Morawiecki, liberał ekonomiczny, nie chce dać solidnych podwyżek budżetówce. Będzie miał wkrótce ...