Konserwator winny awarii British Airways

AFP

To wykonawca dokonujący konserwacji w centrum danych British Airways jest odpowiedzialny za wyłączenie zasilania, które spowodowało awarię firmowego systemu komputerowego – podaje „The Times”

Wskutek tego incydentu 75 tysięcy pasażerów nie mogło skorzystać z wcześniej zarezerwowanych połączeń. Oprócz tego działać przestało centrum telefoniczne i strona internetowa firmy.

Gazeta, cytując anonimowe źródła przewoźnika, podaje, że zasilacz, który wywołał awarię systemu informatycznego, pracował normalnie, kiedy został niespodziewanie wyłączony przez pracownika. Jak podaje gazeta, śledztwo w tej sprawie będzie raczej dotyczyć błędu ludzkiego aniżeli awarii sprzętu.

Linie lotnicze British Airways w ostatnią sobotę musiały odwołać wszystkie loty z portów lotniczych w Heathrow i Gatwick. W niedzielę firma wydała oświadczenie, w którym wykluczyła, by awaria była efektem cyberataku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Technologia zwiększy zyski agentów

Niemiecka organizacja zrzeszająca agentów turystycznych DTPS ma pomysł na poprawę zarobków swoich członków. Chce ...

Egipscy hotelarze narzekają na koszty, chcą podnieść ceny

Przedstawiciele przedsiębiorców turystycznych z Egiptu proszą zagranicznych touroperatorów, by podnieśli ceny wyjazdów na sezon ...

Indigo wylądowało w Chile zamiast w Polsce

Amerykański fundusz inwestycyjny Indigo Partners założył w Chile tanią linię lotniczą. Półtora roku temu ...

Etna wybuchała, ale niegroźnie

Słynny sycylijski wulkan Etna uaktywnił się po raz pierwszy od ośmiu miesięcy. Erupcja, której ...

Rekordowy maj na Lotnisku Chopina

Warszawskie Lotnisko Chopina w maju odprawiło 1,5 miliona pasażerów. To o 15,1 procent więcej ...

Grób Chrystusa znów dostępny dla pielgrzymów

Po dziewięciu miesiącach zakończyła się renowacja Grobu Chrystusa w Bazylice Grobu Świętego w Jerozolimie. ...