Konserwator winny awarii British Airways

AFP

To wykonawca dokonujący konserwacji w centrum danych British Airways jest odpowiedzialny za wyłączenie zasilania, które spowodowało awarię firmowego systemu komputerowego – podaje „The Times”

Wskutek tego incydentu 75 tysięcy pasażerów nie mogło skorzystać z wcześniej zarezerwowanych połączeń. Oprócz tego działać przestało centrum telefoniczne i strona internetowa firmy.

Gazeta, cytując anonimowe źródła przewoźnika, podaje, że zasilacz, który wywołał awarię systemu informatycznego, pracował normalnie, kiedy został niespodziewanie wyłączony przez pracownika. Jak podaje gazeta, śledztwo w tej sprawie będzie raczej dotyczyć błędu ludzkiego aniżeli awarii sprzętu.

Linie lotnicze British Airways w ostatnią sobotę musiały odwołać wszystkie loty z portów lotniczych w Heathrow i Gatwick. W niedzielę firma wydała oświadczenie, w którym wykluczyła, by awaria była efektem cyberataku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wizz Air: Baza i pięć nowych połączeń z Wiednia

Wizz Air otwiera swoją bazę na lotnisku w Wiedniu. Umieści tam jednego airbusa A320 ...

Bank Hiszpanii podpowiada, jak zdobyć bogatszych turystów

Cyfryzacja, wzmocnienie kapitału ludzkiego, zrównoważony rozwój w regionach turystycznych na wybrzeżu, a przez to ...

Hiszpania numerem jeden dla niemieckiego TUI

Hiszpania, a dalej Grecja i Włochy ex aequo z Niemcami – to tegoroczne ulubione ...

Grecja traci przez wyższy podatek turystyczny

Podniesienie VAT-u na wyspach greckich nie przełożyło się na większe wpływy do państwowej kasy ...

Za 3 miliardy euro powstanie nowa linia lotnicza… Alitalia

Rząd Włoch zasili narodowego przewoźnika Alitalię sumą co najmniej 3 miliardów euro — ogłosił ...

Światowa Rada Podróży i Turystyki: Turyści, śnijcie o podróżach

Choć podróżowanie jest teraz niemożliwe, to nadal można marzyć i snuć plany – przekonuje ...