Boeing: Przyszłość lepsza, niż przewidywaliśmy

Dostawę 41030 samolotów cywilnych o wartości ponad 6 bilionów dolarów przewiduje Boeing w skorygowanej prognozie na najbliższe 20 lat, przedstawionej podczas salonu lotniczego w Le Bourget pod Paryżem

Publikacja: 21.06.2017 09:29

Boeing: Przyszłość lepsza, niż przewidywaliśmy

Foto: AFP

Oznacza to wzrost o 4 procent w porównaniu z wcześniejszymi o rok szacunkami, które mówiły o 39620 samolotach. Jak jednak zaznacza Reuters, obecni w Le Bourget przedstawiciele branży przewidują na ten rok osłabienie popytu po dłuższym okresie jego dynamicznego wzrostu.

Boeing kontynuuje zbieranie na salonie zamówień na samoloty z nowych serii swego modelu 737. Spółka leasingowa Aviation Capital Group (ACG) poinformowała na przykład, że zamierza nabyć 20 maszyn 737 MAX 10, których katalogowa cena wynosi łącznie 2,5 mld dolarów.

– Mamy do czynienia ze znacznym popytem ze strony linii lotniczych i w jego następstwie także ze strony coraz większej liczby wynajmujących – powiedział dziennikarzom wiceprezes Boeinga do spraw sprzedaży i marketingu Ihssane Mounir. Jednak analitycy spodziewają się, że efekty handlowe trwającego od poniedziałku do niedzieli salonu będą skromniejsze niż w latach poprzednich, a niektóre firmy lotnicze zmniejszyły rozmiary swej obecności w Le Bourget.

Najnowsza prognoza Boeinga zakłada, że zapotrzebowanie na obsługujące połączenia średniodystansowe samoloty pasażerskie z jednym przejściem między rzędami foteli będzie w ciągu następnych 20 lat o 5 procent większe niż szacowano wcześniej i wyniesie 29530 egzemplarzy. Do kategorii tej należą samoloty serii boeing 737 i airbus A320, zapewniające swym producentom znaczną część ich finansowych wpływów.

Spółka leasingowa Avolon poinformowała wczoraj o zawarciu wstępnego porozumienia w sprawie zakupu 75 boeingów 737 MAX 8 katalogowej wartości 8,4 mld dolarów oraz zadeklarowała swe „zdecydowane zainteresowanie” zamówieniem maszyn MAX 10. Airbus podał natomiast, że otrzymał od oferującego tanie połączenia przewoźnika Viva Air Peru wstępne zamówienie na 50 samolotów A320 za łącznie 5 mld dolarów.

Nowa prognoza Boeinga obniżyła o 1 procent, do 920 egzemplarzy, globalne zapotrzebowanie w ciągu najbliższych dwóch dekad na samoloty przewożące wyłącznie fracht. Większość lotniczego transportu towarów realizowana jest obecnie przez szerokokadłubowe samoloty pasażerskie dysponujące dużymi ładowniami.

Oznacza to wzrost o 4 procent w porównaniu z wcześniejszymi o rok szacunkami, które mówiły o 39620 samolotach. Jak jednak zaznacza Reuters, obecni w Le Bourget przedstawiciele branży przewidują na ten rok osłabienie popytu po dłuższym okresie jego dynamicznego wzrostu.

Boeing kontynuuje zbieranie na salonie zamówień na samoloty z nowych serii swego modelu 737. Spółka leasingowa Aviation Capital Group (ACG) poinformowała na przykład, że zamierza nabyć 20 maszyn 737 MAX 10, których katalogowa cena wynosi łącznie 2,5 mld dolarów.

Przejazdy
Bruksela: Zmusić koleje do sprzedawania biletów przez agentów internetowych
Przejazdy
Lotnisko Chopina – w lipcu najlepsze wyniki od początku pandemii
Przejazdy
Wizz Air: W sierpniu będziemy latać jak przed pandemią
Przejazdy
Lotnisko Chopina: W marcu czartery rosły nam najmocniej
Przejazdy
Zakaz lotów przedłużony do końca roku