Dziesięciu chętnych na Alitalię

AFP

Sądowi administratorzy Alitalii dostali 10 wstępnych ofert przejęcia tej upadającej linii lotniczej w części lub w całości — podaje włoska prasa. Wśród oferentów są Etihad i Ryanair

Pojawienie się przewoźnika z Abu Zabi w gronie kandydatów świadczy, że nadal jest on zainteresowany włoską linią. Niewiążąca oferta sugeruje jednak, że Etihad nie jest jeszcze gotowy do zmiany strategii. Tydzień temu arabski przewoźnik sprzedał udziały w szwajcarskiej linii Darwin Airline.

Włoska prasa podała podczas weekendu, że Etihad, podobnie jak irlandzki Ryanair, złożył niewiążącą ofertę przejęcia części lub całości Alitalii. Osoba znająca procedurę potwierdziła dziennikowi „The National”, że Etihad jest w gronie kandydatów.

– Nadal istnieją silne powiązania między Alitalią i Etihad Aviation Group. Pozostajemy otwarci na sprawdzenie różnych rozwiązań, które te powiązania utrzymają lub pogłębią — oświadczył rzecznik przewoźnika.

Trzy miesiące temu – po wprowadzeniu w Alitalii zarządu komisarycznego, gdy jej załoga odrzuciła plan zasilenia kapitałowego 2 mld euro – wyglądało na to, że Etihad jest gotowy pozbyć się swoich 49 procent w tej linii. — Bez poparcia restrukturyzacji przez wszystkich udziałowców nie jesteśmy gotowi, by nadal inwestować — stwierdził wówczas prezes Etihadu John Hogan.

Wyrażenie przez Etihad i innych zainteresowania nie oznacza pragnienia przejęcia całej linii — uważa analityk lotnictwa w londyńskiej JLS Consulting John Strickland. — Linei lotnicze mogą składać oferty w celach obronnych, aby uzyskać informacje o części procedury, a następnie ubiegać się o tę część, którą są zainteresowane. Jest zaś mało prawdopodobne, by jakaś linia była zainteresowana całą Alitalią, z którą jest mnóstwo problemów — powiedział.

Etihad kupił 49 procent udziałów Alitalii w 2014 roku i chciał uczynić ja zyskowną w roku 2017. Liczba przewozów malała jednak z powodu ostrej konkurencji tanich linii i superszybkiej kolei. W maju rząd Włoch wystawił Alitalię na sprzedaż, by uniknąć jej likwidacji.

Kiepskie wyniki włoskiej linii, a także słabnąca pozycja innych przewoźników grupy, w tyn Air Berlina, skłoniły Etihad do rozpoczęcia w 2016 roku przeglądu międzynarodowej strategii inwestycyjnej. Zwolennik dotychczasowej strategii John Hogan został zwolniony w lipcu.

W czerwcu Etihad wycofał się z negocjowania z TUI Group zawiązania spółki joint venture z TUI Fly i Niki. Sprzedał też udziały w Darwin Airline, przemianowanej na Etihad Regional.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Tunezja nie dla Emirates

Tunezja zawiesiła wszystkie loty linii lotniczej Emirates do Tunisu, po tym jak w ubiegłym ...

Lufthansa nie wykorzysta okazji do przejęcia rywali

Lufthansa nie będzie kupować linii lotniczych osłabionych z powodu pandemii – oświadczył podczas odbywającego ...

World Travel Show: Jak zjechać z K2 i zwiedzić Meksyk za 17 Zenitów

Można skosztować argentyńskiej yerby lub wychylić na rozgrzewkę kubek góralskiej… kurwicy, a także posłuchać ...

Antalya liczy na 16 milionów gości

O 25 procent wzrosła liczba przyjazdów z zagranicy do Antalyi w pierwszym kwartale tego ...

Egipskie lotniska mocniej kontrolują pracowników

Lotniska w Hurghadzie i Szarm el-Szejk zapowiadają kontrolowanie biometryczne pracowników. Bezpieczeństwo na lotnisku w ...

Bieszczadzki GOPR: W wakacje 106 interwencji

106 razy od początku tegorocznych wakacji turystom w Bieszczadach pomagali ratownicy górscy. W prawie ...