Niemieckie linie lotnicze tracą rynek

AFP

O 6 procent zmniejszył się od 2011 udział niemieckich linii lotniczych w międzynarodowym rynku. Powodem są wysokie podatki i inne opłaty, które zmniejszają ich konkurencyjność

Związek Niemieckich Przedsiębiorców Lotniczych (Die Deutsche Luftverkehrswirtschaft – BDL) podsumował pierwszą połowę tego roku. Analiza pokazała, że wzrost ruchu pasażerskiego między styczniem a czerwcem (w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego) wyniósł na świecie 7,9 procent, w Europie – 8,8 procent, a w Niemczech – 6,1 procent. Niemieckie lotniska zanotowały w tym czasie 6,4-procentowy wzrost (110 milionów przylatujących i odlatujących).

– Liczba pasażerów urosła mocniej niż w poprzednich latach. Jednak niemieckie linie i porty lotnicze rozwijają się słabiej niż cały rynek. Tym samym trend do zmniejszania się udziałów niemieckich przedsiębiorstw lotniczych obserwowany w poprzednich latach trwa nadal – mówi prezes BDL Stefan Schulte. Jak podaje, od 2011 roku tamtejsi przewoźnicy stracili na krajowych lotniskach 6 procent rynkowego udziału. Obecnie wynosi on 56 procent.

Podsumowanie pokazało też, że na niemieckich lotniskach zagraniczni przewoźnicy rozwijają się szybciej niż rodzimi. Największy wzrost zanotowano w grupie tanich linii lotniczych, które od 2011 roku urosły o 120 procent. BDL podkreśla, że w pierwszej połowie tego roku British Airways i Air France powiększyły swoje europejskie siatki połączeń o 8 procent, tymczasem Lufthansa i Air Berlin zmniejszyły ofertę o 23 procent. Częściowo spowodowane było to jednak tym, że obaj przewoźnicy przerzucili niektóre połączenia do własnych spółek lowcostowych.

Powodem wspomnianego spadku są – zdaniem BDL – opłaty nakładane na niemieckie przedsiębiorstwa. Mowa o podatku lotniczym i kosztach wynikających z potrzeby zwiększenia bezpieczeństwa lotów. Przedsiębiorcy od lat walczą ze zniesieniem tego pierwszego obowiązku. Ich zdaniem do kosztów za ochronę lotów dorzucić powinien się zaś rząd.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sierpniowe noclegi mocno podrożały

O 7,56 procent była wyższa niż w tym samym miesiącu rok wcześniej średnia cena ...

Rainbow: Mamy więcej klientów na zimę

Zarząd spółki Rainbow Tours, właściciela biura podróży Rainbow poinformował w raporcie, że sprzedał już ...

W biurach podróży Grecja zgarnia wszystko

Ten prowokacyjny tytuł ma swoje uzasadnienie. Okazuje się bowiem, że sprzedane w zeszłym tygodniu ...

Rainbow: Lato na małym plusie

Sprzedaliśmy na lato 230 tysięcy wyjazdów. To 10,6 tysiąca więcej niż rok wcześniej – ...

Polacy nie chcą zamawiać wakacji on-line

W Unii Europejskiej 49 procent użytkowników internetu rezerwuje noclegi na wakacje przez sieć; najczęściej ...

Goście pozyskani bezpośrednio bardziej lojalni

Duże amerykańskie sieci hotelowe już kilka lat temu zaczęły pozyskiwać klientów bezpośrednio. Najnowszy raport ...