Szpikowski: Wiemy jak zwiększyć przepustowość Lotniska Chopina

materiały prasowe

Zamiast 38 startów i lądowań na godzinę, 50 takich operacji. Lotnisko Chopina opracowało program rozbudowy, który zwiększy jego przepustowość

– Opracowaliśmy, przy pomocy doradcy zewnętrznego, kompleksowy program rozbudowy lotniska, budowy jego przepustowości. Jednym z jego kluczowych parametrów jest to, aby pracować na przepustowości również godzinowej. Biorąc pod uwagę fale przylotów i odlotów samolotów, ale również przepustowość dróg startowych portu. Dzisiaj wykonujemy na godzinę 38 operacji lotniczych – dochodzimy do 42. Naszym celem jest, aby dojść do około 50 operacji lotniczych na godzinę, może do 52 – wyjaśnia dyrektor Lotniska Chopina Mariusz Szpikowski.

Jak dodaje, lotnisko nie chce w czasie trwania inwestycji pogorszyć parametrów koordynacyjnych lotniska, w szczególności, że ruch pasażerski rośnie. – Nie zamkniemy np. części stref – mówi.

– Inwestycje te muszą być też tak zrobione, aby miały sens. Gdyby trwały 5-6 lat, a za 10 lat ma się otworzyć Centralny Port Komunikacyjny, to powstaje pytanie o ich racjonalność – tłumaczy.

Jednym z argumentów przemawiających za budową Centralnego Portu Komunikacyjnego jest to, że warszawskie Lotnisko Chopina – największy port w kraju, obsługujący około 38 procent ruchu pasażerskiego w Polsce – zaczyna być bliski wyczerpania swojej przepustowości. Stołeczny port w 2016 roku obsłużył 12,8 miliona pasażerów, a w tym roku – według szacunków – ma to być 14 milionów. Przez pierwsze osiem miesięcy tego roku port obsłużył 10,4 miliona pasażerów – to o 24 procent więcej niż w tym samym okresie 2016 roku. Niektórzy eksperci twierdzą, że przepustowość Lotniska Chopina to 20 milionów ludzi rocznie.

– Teraz, mając strategię, zgodnie z którą lotnisko powinno być szczególnie zorientowane na ruch tranzytowy, przesiadkowy, oczywiste jest, że po otwarciu CPK, to właśnie ruch przesiadkowy będzie masą krytyczną. Misją i rolą Lotniska Chopina jest dostarczenie tego ruchu przesiadkowego. W związku z tym, powinniśmy budować i projektować to lotnisko tak, aby maksymalizować ruch przesiadkowy – tłumaczy.

Jak dodaje, domykane są szczegóły tego rozwiązania, aby prace związane z przepustowością zostały zakończone w ciągu jednego sezonu budowlanego i nie wiązały się z „drastyczną przebudową, jeśli chodzi o terminal”.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Środki unijne na promocję turystyki wiejskiej

Polska Organizacja Turystyczna z powodzeniem aplikowała o środki na promocję praktyk w turystyce na ...

Izrael bez licencji na oprowadzanie?

Izrael zmieni prawo turystyczne. Nowe regulacje pozwolą oprowadzać gości także nielicencjonowanym przewodnikom – zapowiada ...

Lato 2020 już w Oasisie

Kluby z animacjami dla dzieci pod nazwą Mini Klub Leon to nowość jaką na ...

Kwieciński: Lotnisko Centralne bez unijnego wsparcia

Ewentualna budowa Centralnego Portu Lotniczego nie może liczyć na dofinansowanie z unijnego budżetu na ...

Zwolnienie z ZUS już pewne. Dla kogo?

Zwolnieni przez trzy miesiące z płacenia składek na ZUS będą wszyscy samozatrudnieni i mikroprzedsiębiorcy, ...

Małopolska – 40 mln złotych na trasy rowerowe

Małopolska: przygotowujemy nowe trasy dla turystów. Miłośnicy aktywnej turystyki znajdą wiele możliwości W Małopolsce ...