Szpikowski: Wiemy jak zwiększyć przepustowość Lotniska Chopina

materiały prasowe

Zamiast 38 startów i lądowań na godzinę, 50 takich operacji. Lotnisko Chopina opracowało program rozbudowy, który zwiększy jego przepustowość

– Opracowaliśmy, przy pomocy doradcy zewnętrznego, kompleksowy program rozbudowy lotniska, budowy jego przepustowości. Jednym z jego kluczowych parametrów jest to, aby pracować na przepustowości również godzinowej. Biorąc pod uwagę fale przylotów i odlotów samolotów, ale również przepustowość dróg startowych portu. Dzisiaj wykonujemy na godzinę 38 operacji lotniczych – dochodzimy do 42. Naszym celem jest, aby dojść do około 50 operacji lotniczych na godzinę, może do 52 – wyjaśnia dyrektor Lotniska Chopina Mariusz Szpikowski.

Jak dodaje, lotnisko nie chce w czasie trwania inwestycji pogorszyć parametrów koordynacyjnych lotniska, w szczególności, że ruch pasażerski rośnie. – Nie zamkniemy np. części stref – mówi.

– Inwestycje te muszą być też tak zrobione, aby miały sens. Gdyby trwały 5-6 lat, a za 10 lat ma się otworzyć Centralny Port Komunikacyjny, to powstaje pytanie o ich racjonalność – tłumaczy.

Jednym z argumentów przemawiających za budową Centralnego Portu Komunikacyjnego jest to, że warszawskie Lotnisko Chopina – największy port w kraju, obsługujący około 38 procent ruchu pasażerskiego w Polsce – zaczyna być bliski wyczerpania swojej przepustowości. Stołeczny port w 2016 roku obsłużył 12,8 miliona pasażerów, a w tym roku – według szacunków – ma to być 14 milionów. Przez pierwsze osiem miesięcy tego roku port obsłużył 10,4 miliona pasażerów – to o 24 procent więcej niż w tym samym okresie 2016 roku. Niektórzy eksperci twierdzą, że przepustowość Lotniska Chopina to 20 milionów ludzi rocznie.

– Teraz, mając strategię, zgodnie z którą lotnisko powinno być szczególnie zorientowane na ruch tranzytowy, przesiadkowy, oczywiste jest, że po otwarciu CPK, to właśnie ruch przesiadkowy będzie masą krytyczną. Misją i rolą Lotniska Chopina jest dostarczenie tego ruchu przesiadkowego. W związku z tym, powinniśmy budować i projektować to lotnisko tak, aby maksymalizować ruch przesiadkowy – tłumaczy.

Jak dodaje, domykane są szczegóły tego rozwiązania, aby prace związane z przepustowością zostały zakończone w ciągu jednego sezonu budowlanego i nie wiązały się z „drastyczną przebudową, jeśli chodzi o terminal”.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Agenci: Wiemy dużo, ale nie ma nic za darmo

Niemieccy agenci niechętnie dzielą się swoją ekspercką wiedzą na fanpejdżach i stronach internetowych touroperatorów. ...

XL Airways prosi o pomoc Air France

Tania linia francuska XL Airways zwróciła się do Air France o rozmowy ws. umowy, ...

Postojowe i ZUS dla organizatorów turystyki – co z ustawą?

Sejm wrócił do projektu ustawy przyznającej trzymiesięczne postojowe i zwolnienie z ZUS  organizatorom turystyki. ...

Hiszpania: Szczepionka warunkiem powrotu dawnej turystyki

Hiszpańska branża turystyczna spodziewa się powrotu do normalności dopiero w sezonie letnim 2022 roku ...

Turystyka w Polsce Wschodniej na kreskę

Trzy umowy na łączną kwotę 30 milionów złotych podpisał Bank Gospodarstwa Krajowego z pośrednikami ...

Niemieccy touroperatorzy do klientów: Tracimy pracę

Touroperatorzy zrzeszeni w kooperatywie AER wyprodukowali spot, w którym przepełnieni emocjami tłumaczą klientom i ...