Air France uruchamia tanią linię Joon

AFP

Air France utworzył tanią linię lotniczą. To ważny ruch, by dotrzymać kroku konkurentom na dalekich trasach

Tańsze podróże między Europą i obu Amerykami zyskują na popularności. Oferują je m.in. Norwegian i islandzka Wow Air, skłaniając tradycyjnych przewoźników, IAG i Lufthansę, do tworzenia własnych tanich marek w lotach transkontynentalnych. Również brytyjski easyJet pracuje nad umową, która umożliwi jego pasażerom z Gatwick korzystanie z dalekich połączeń Norwegiana i WestJeta.

Air France wyjaśnia, że Joon jest hybrydą taniej linii i tradycyjnego przewoźnika. Ma nadzieję, że przyciągnie dzięki niej klientów z pokolenia Millenialsów, czyli ludzi urodzonych w ostatnich dwóch dekadach XX wieku.

Chrapkę na tę grupę klientów, nastawioną na nowinki technologiczne, mają zresztą wszystkie linie lotnicze. Na pokładzie samolotów Joon będzie można więc m.in. korzystać z Wi-Fi, a każdy fotel będzie wyposażony w gniazdo USB.

Podróżni mogą przesiadać się między samolotami Air France i Joon na paryskim lotnisku w ramach jednego biletu z kodem Air France – poinformował Jean-Michel Mathieu, szef Joon, podczas konferencji prasowej. – To przyczyni się do rozszerzenia zasięgu Air France – dodał.

Joon zacznie w grudniu od krótkich lotów do Barcelony, Berlina, Lizbony i Porto. Od marca zacznie też obsługiwać połączenia do Fortalezy w Brazylii i na Seszele. Linia będzie mieć do 2020 roku 10 samolotów transkontynentalnych. Zacznie od A340, a od 2019 roku przejdzie na bardziej nowoczesne A350 na krótkie trasy.

Cena jednego lotu po Europie będzie się zaczynać od 39 euro, do Brazylii – od 249 euro, a na Seszele – od 299 euro. Do 2020 rou linia zatrudni tysiąc pracowników pokładowych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Londyn ma nową wizję turystyki

40 milionów gości ma odwiedzić Londyn w 2025 roku, co przełoży się na przychody ...

Overtourism nie odstrasza turystów

Tłumy w wakacyjnych miejscach, głównie w miastach, nie odstraszają turystów. Ponad połowa z nich ...

Stowarzyszenie agentów turystycznych: Wypromujemy naszych członków

Agenci turystyczni będą promować się w internecie. – Chcemy zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów, ...

Prezes Itaki Mariusz Jańczuk: Odkryliśmy diament nad Morzem Śródziemnym

Co Itaka robiła w ministerstwie turystyki Albanii? Ilu klientów wyśle w tym roku do ...

Koronawirus dobił Flybe. Przewoźnik zbankrutował

Regionalna brytyjska tania linia lotnicza Flybe zbankrutowała w nocy z 4 na 5 marca. ...

Avis przyspiesza wybór i odbiór auta

Usługa „Digital check-in”, czyli cyfrowy odbiór auta, ma w czasach pandemii ograniczyć kontakt między ...