Air France uruchamia tanią linię Joon

Air France utworzył tanią linię lotniczą. To ważny ruch, by dotrzymać kroku konkurentom na dalekich trasach

Publikacja: 25.09.2017 21:53

Jean-Michel Mathieu, prezes Joon

Jean-Michel Mathieu, prezes Joon

Foto: AFP

Tańsze podróże między Europą i obu Amerykami zyskują na popularności. Oferują je m.in. Norwegian i islandzka Wow Air, skłaniając tradycyjnych przewoźników, IAG i Lufthansę, do tworzenia własnych tanich marek w lotach transkontynentalnych. Również brytyjski easyJet pracuje nad umową, która umożliwi jego pasażerom z Gatwick korzystanie z dalekich połączeń Norwegiana i WestJeta.

Air France wyjaśnia, że Joon jest hybrydą taniej linii i tradycyjnego przewoźnika. Ma nadzieję, że przyciągnie dzięki niej klientów z pokolenia Millenialsów, czyli ludzi urodzonych w ostatnich dwóch dekadach XX wieku.

Chrapkę na tę grupę klientów, nastawioną na nowinki technologiczne, mają zresztą wszystkie linie lotnicze. Na pokładzie samolotów Joon będzie można więc m.in. korzystać z Wi-Fi, a każdy fotel będzie wyposażony w gniazdo USB.

Podróżni mogą przesiadać się między samolotami Air France i Joon na paryskim lotnisku w ramach jednego biletu z kodem Air France – poinformował Jean-Michel Mathieu, szef Joon, podczas konferencji prasowej. – To przyczyni się do rozszerzenia zasięgu Air France – dodał.

Joon zacznie w grudniu od krótkich lotów do Barcelony, Berlina, Lizbony i Porto. Od marca zacznie też obsługiwać połączenia do Fortalezy w Brazylii i na Seszele. Linia będzie mieć do 2020 roku 10 samolotów transkontynentalnych. Zacznie od A340, a od 2019 roku przejdzie na bardziej nowoczesne A350 na krótkie trasy.

Cena jednego lotu po Europie będzie się zaczynać od 39 euro, do Brazylii – od 249 euro, a na Seszele – od 299 euro. Do 2020 rou linia zatrudni tysiąc pracowników pokładowych.

Tańsze podróże między Europą i obu Amerykami zyskują na popularności. Oferują je m.in. Norwegian i islandzka Wow Air, skłaniając tradycyjnych przewoźników, IAG i Lufthansę, do tworzenia własnych tanich marek w lotach transkontynentalnych. Również brytyjski easyJet pracuje nad umową, która umożliwi jego pasażerom z Gatwick korzystanie z dalekich połączeń Norwegiana i WestJeta.

Air France wyjaśnia, że Joon jest hybrydą taniej linii i tradycyjnego przewoźnika. Ma nadzieję, że przyciągnie dzięki niej klientów z pokolenia Millenialsów, czyli ludzi urodzonych w ostatnich dwóch dekadach XX wieku.

Przejazdy
Bruksela: Zmusić koleje do sprzedawania biletów przez agentów internetowych
Przejazdy
Lotnisko Chopina – w lipcu najlepsze wyniki od początku pandemii
Przejazdy
Wizz Air: W sierpniu będziemy latać jak przed pandemią
Przejazdy
Lotnisko Chopina: W marcu czartery rosły nam najmocniej
Przejazdy
Zakaz lotów przedłużony do końca roku