Na polskich lotniskach nawet 39 milionów pasażerów

AFP

Polskie porty lotnicze w tym roku obsłużą 39 mln pasażerów – szacuje Urząd Lotnictwa Cywilnego. To o około 15 procent więcej niż w 2016 roku. Z prognozy wynika, że w 2035 roku z lotnisk skorzystają ponad 94 mln podróżnych

– W pierwszej połowie tego roku polskie porty lotnicze obsłużyły już ponad 17 mln pasażerów, co stanowi 17-procentowy wzrost w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku – powiedział na konferencji prasowej prezes ULC Piotr Samson.

Liderem pod względem liczby obsłużonych pasażerów jest warszawskie Lotnisko Chopina. W pierwszej połowie tego roku port ten obsłużył prawie 7 mln podróżnych, uzyskując 25-procentowy wzrost ruchu pasażerskiego (porównując rok do roku). Drugie miejsce zajęło lotnisko Kraków-Balice, które obsłużyło 2,7 miliona podróżnych (wzrost o 17,4 procent wobec tego samego okresu w 2016 roku), a trzecie – gdański port im. Lecha Wałęsy, z którego skorzystało 2,1 miliona ludzi (wzrost o 15,6 procent rok do roku).

Najwięcej pasażerów w pierwszym półroczu – jeśli chodzi o przewoźników regularnych – przewieźli Ryanair (5,32 miliona ludzi), PLL LOT (3,68 miliona podróżnych) i Wizz Air- 3,44 miliona ludzi). Jeśli chodzi o linię czarterowe, to najwięcej pasażerów przewiozły linie Enter Air, Travel Service i Small Planet.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sąd: Ryanair łamie prawa litewskich konsumentów

Sąd w Wilnie orzekł, że Ryanair nie ma prawa narzucać pasażerom warunków, na jakich ...

Willi nie można tak po prostu przeznaczyć na noclegi

Jeśli okoliczności wskazują, że dom jednorodzinnym stał się budynkiem do zbiorowego zamieszkania, to trzeba ...

Urząd Lotnictwa Cywilnego radzi: Pakujesz się na wakacje? Nie pakuj się w kłopoty

„Nie pakuj się w kłopoty” – pod tym hasłem Urząd Lotnictwa Cywilnego rozpoczął kampanię ...

Kolorowy rok Prima Holiday

Sezon 2017 był najlepszy w pięcioletniej historii Prima Holiday. Połowa klientów biura podróży pojechała ...

Turystyka potrzebuje mapy bezpiecznych miejsc

System oznaczania hoteli, lotnisk i atrakcji turystycznych na świecie pod kątem zapewnianego w nich ...

Itaka poprawia podróże dla niepełnosprawnych

Piętnastu pracowników salonów firmowych, infolinii i centrum obsługi klienta Itaki przesiadło się na próbę ...