Wycieczkowiec na breloczek

Bloomberg

Carnival, armator statków wycieczkowych, zainstaluje na statkach czujniki, które pomogą pracownikom lepiej obsługiwać klientów w czasie rejsów

Jak informuje Associated Press, Carnival, właściciel statków wycieczkowych pływających  między innymi pod takimi markami jak Princess czy Holland America, zaprezentował rozwiązania, które jesienią tego roku pojawią się na statku „Regal Princess”. Dzięki nowoczesnej technologii drzwi do kabiny będą otwierać się automatycznie, kiedy gość się do nich zbliży, a obsługa będzie mogła zaproponować pasażerowi jego ulubionego drinka, zanim on sam o niego poprosi.

Rozwiązania są już znane w innych branżach. W niektórych hotelach goście mogą otwierać pokoje za pomocą smartfonów, a przewoźnicy lotniczy odprawiają pasażerów na podstawie karty pokładowej wgranej do telefonu czy tabletu.

Rozwiązanie, z którego skorzysta Carnival, to system czujników zamontowanych w różnych miejscach statku, z jakimi komunikować się będzie breloczek wręczany każdemu pasażerowi. W sensory wyposażeni będą także pracownicy obsługi, którzy na tabletach odczytają informacje dotyczące poszczególnych gości. Sposobów zastosowania urządzenia jest wiele, obsługa może dzięki niemu przypomnieć pasażerowi, który właśnie wypoczywa na pokładzie, że za pięć minut zaczyna zajęcia z jogi. Może też zapytać pasażera, czy ma ochotę na ulubionego drinka. Dodatkowo, breloczek będzie wyświetlał drogę do kabiny, zostanie połączony również z systemem płatności, dzięki czemu klienci nie będą musieli nosić przy sobie portfela.

System ma być zabezpieczony przed nieprawidłowym wykorzystaniem. Według armatora nie ma możliwości, by ktoś wykorzystał breloczek należący do innego pasażera, ponieważ każde urządzenie będzie połączone z indywidualnym profilem pasażera. Obsługa będzie mogła sprawdzić po zdjęciu użytkownika breloczka. Jednocześnie urządzenie nie będzie zawierało żadnych danych wrażliwych.

Co ważne, tylko od gości będzie zależeć, w jakim stopniu zechcą wykorzystywać nowe rozwiązanie. Analiza ich stosunku do pomysłu i zakres korzystania będą podstawą do podjęcia decyzji o ewentualnym kontynuowaniu projektu. prezes Carnival Arnold Donald mówi, że ma nadzieję, że system zachęci klientów do ponownego zarezerwowania wycieczki. Jeśli się sprawdzi, zostanie zainstalowany także na innych jednostkach.

Firma dysponuje łącznie setką statków pływających pod dziesięcioma różnymi markami.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Neckermann jak Booking.com

Neckermann Podróże wprowadza ułatwienia w sprzedaży hoteli i apartamentów. Do siedmiu dni przed wyjazdem ...

Klienci Rainbowa zażyczyli sobie więcej wygód

Dla rodzin – pięciogwiazdkowe hotele. Dla dzieci – więcej klubów z animacjami. Dla seniorów ...

„Czas na urlop!” – wystawa szwajcarskich plakatów turystycznych

Krystalicznie czyste jeziora, błękitne niebo, ośnieżone szczyty Alp, ale też seksbomba w mokrym bikini ...

Coraz więcej wycieczkowców w Hiszpanii

3,6 miliona turystów na pokładach wycieczkowców odwiedziło Hiszpanię w pierwszej połowie 2017 roku. To ...

Rodziny ofiar masakry w Susie walczą z TUI

W Wielkiej Brytanii ruszył proces przeciwko TUI. Rodziny turystów zabitych w 2015 roku Susie ...

Klienci nie wychodzą z biur podróży

Trwa szczyt wyjazdów wakacyjnych. Nie zawsze jednak pokrywa się on z wysoką sprzedażą. W ...