Składy superszybkiej kolei chińskiej zaprojektowano do prędkości 350 km na godzinę, ale w 2011 roku, po katastrofie w prowincji Zhejiang, na wschodzie kraju, w której zginęło około 30 ludzi, władze w Pekinie zabroniły przekraczania 300 km na godzinę.

Według dziennika „Beijing News” rzad zamierza teraz pozwolić od września superszybkim składom kursować szybciej na trasie Pekin – Szanghaj, co skróci czas podróży z obecnych 6 godzin do 4 godzin i 30 minut. Trasę tę dodatkowo zacznie obsługiwać najnowsze dziecko chińskich kolei, pociąg Fuxing, który może jechać nawet 400 km na godzinę.

Chiny mają największą na świecie sieć pociągów wielkiej prędkości (fr. TGV), które mocno konkurują z liniami lotniczymi w ruchu krajowym. Na 31 prowincji, 29 jest obsługiwanych przez te składy. Do sieci nie są podłoączone tylko Tybet i Ningxia.