Lufthansa pobiła Ryanaira. Czy LOT pobije CSA?

Grupa Lufthansy ponownie jest największym przewoźnikiem w Europie. Przewiozła w 2017 roku 130 milionów pasażerów. Druga linia lotnicza na kontynencie to Ryanair. Jego wynik – 128,7 miliona

Publikacja: 11.01.2018 23:42

Lufthansa pobiła Ryanaira. Czy LOT pobije CSA?

Foto: Bloomberg

Przy tym, jeśli chodzi o tzw. pasażerokilometry, Lufthansa ma jeszcze lepszy wynik od Ryanaira, ponieważ i linia matka i należący do nie przewoźnicy latają nie tylko na trasach europejskich, jak Ryanair, ale i po świecie. Ryanair stracił też wielu pasażerów w minionym roku, ponieważ musiał odwołać 20 tysięcy lotów z powodu buntu pilotów i błędów w planowaniu ich urlopów.

Na trzecim miejscu rankingu znalazła się International Airlines Group (IAG), w skład której wchodzą: British Airways, Iberia, Vueling i Aer Lingus. W sumie przewieźli oni 104,8 miliona ludzi. Na kolejnych miejscach są Grupa Air France/KLM z 98,7 miliona pasażerów i brytyjski niskokosztowy easyJet z 81,63 miliona.

W Europie środkowej przoduje wciąż węgierski Wizz Air (28,27 miliona).

Bardzo emocjonująco zapowiada się rywalizacja w 2018. Ryanair, który pod koniec zeszłego roku zgodził się na działanie u siebie związków zawodowych, nie powinien już mieć większych problemów organizacyjnych. Ruszy także prawdopodobnie jego linia czarterowa Ryanair Sun, o której rejestrację wystąpił do polskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego (więcej: „ULC: Ryanair Sun nie ma jeszcze certyfikatu”).

Lufthansa natomiast będzie korzystała z przejęcia Air Berlina i włoskiej Alitalii. Oficjalna oferta niemieckiego przewoźnika, który chce przejąć część operacyjną Alitalii i około połowy jej pracowników ma być ujawniona w najbliższych dniach. kiedy to nastąpi grupa będzie miała linie niemieckie: Lufthansę i Eurowings, Lufhansa Regional, Cityhopper, po jednej w Szwajcarii – Swiss, w Austrii – Austrian Airlines, w Belgii – Brussels Airlines i we Włoszech – Alitalię.

Poszczególne linie niemieckiej grupy szybko rosną. Sama Lufthansa zapowiedziała zatrudnienie w 2018 roku 8 tysięcy pracowników, a Austrian 11 stycznia poinformował o zwiększeniu zatrudnienia o 600 osób.

Na regionalnym rynku najprawdopodobniej dojdzie do zmiany lidera w przewozach tradycyjnych, bo LOT, który planuje przewieźć w tym roku około 9 milionów pasażerów, ma wielkie szanse na wyprzedzenie czeskich linii CSA.

Komentarz do artykułu przesłany przez Olgę Pawlonkę, rzeczniczkę Ryanaira:

Biorąc pod uwagę, iż Ryanair rośnie organicznie, a Lufthansa przejmuje inne linie lotnicze, takie wyniki były zgodne z oczekiwaniami. W 2018 roku Ryanair obsłuży 140 milionów pasażerów i spodziewamy się ponownie wyprzedzić Lufthansę, chyba że ta pozyska inne linie lotnicze.

Przy tym, jeśli chodzi o tzw. pasażerokilometry, Lufthansa ma jeszcze lepszy wynik od Ryanaira, ponieważ i linia matka i należący do nie przewoźnicy latają nie tylko na trasach europejskich, jak Ryanair, ale i po świecie. Ryanair stracił też wielu pasażerów w minionym roku, ponieważ musiał odwołać 20 tysięcy lotów z powodu buntu pilotów i błędów w planowaniu ich urlopów.

Na trzecim miejscu rankingu znalazła się International Airlines Group (IAG), w skład której wchodzą: British Airways, Iberia, Vueling i Aer Lingus. W sumie przewieźli oni 104,8 miliona ludzi. Na kolejnych miejscach są Grupa Air France/KLM z 98,7 miliona pasażerów i brytyjski niskokosztowy easyJet z 81,63 miliona.

Przejazdy
Bruksela: Zmusić koleje do sprzedawania biletów przez agentów internetowych
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przejazdy
Lotnisko Chopina – w lipcu najlepsze wyniki od początku pandemii
Przejazdy
Wizz Air: W sierpniu będziemy latać jak przed pandemią
Przejazdy
Lotnisko Chopina: W marcu czartery rosły nam najmocniej
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przejazdy
Zakaz lotów przedłużony do końca roku