Komisja bada awaryjne lądowanie, a LOT bada podwozia

materiały prasowe

Przyczyny awaryjnego lądowania należącego do LOT-u bombardiera Q400 na Lotnisku Chopina w Warszawie bada Państwowa Komisja Badań Wypadków Lotniczych. LOT tymczasem robi przegląd podwozi

„Zespół badawczy PKBWL będzie wykonywał (…) czynności mające na celu ustalenie przyczyny zdarzenia i zaproponowaniu działań zapobiegających takim zdarzeniom w przyszłości” – napisała Państwowa Komisja Badań Wypadków Lotniczych w komunikacie.

Zaraz po zdarzeniu na miejsce przybyli jej członkowie, „którzy wykonali rutynowe czynności, polegające na zabezpieczeniu rejestratorów pokładowych i zebraniu dowodów na miejscu zdarzenia”.

Według komunikatu, do wypadku doszło w środę o godzinie 19.19 a „przyczyną awaryjnego lądowania były problemy techniczne związane z golenią przedniego podwozia”. Samolot został usunięty z drogi startowej po około czterech godzinach od zdarzenia.

LOT ma dziesięć bombardierów DHC-8Q400, w każdym jest 78 foteli dla pasażerów. Samoloty te są wykorzystywane przez przewoźnika głównie na trasach krajowych.

Dyrektor biura komunikacji korporacyjnej w Locie Adrian Kubicki poinformował, że choć w Polsce to jedyny wypadek z podwoziem bombardiera, firma zrobi przegląd podwozi we wszystkich swoich bombardierach.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polacy na statku niewpuszczanym do portów

Wycieczkowiec Costa Fortuna z około 100 Polakami na pokładzie nie został wpuszczony do portów ...

Airbnb: Rezerwacje w Pekinie zawieszone

Platforma wynajmu krótkoterminowego mieszkań Airbnb poinformowała, że zawiesza możliwość rezerwowania noclegów w Pekinie w ...

Wizz Air: Zakazać klasy biznes na krótkich trasach

Prezes Wizz Aira wzywa do zakazania lotów w klasie biznes w rejsach krótszych niż ...

Krakowskie lotnisko – prawie 20 procent wzrostu

W marcu z usług krakowskiego lotniska skorzystało 514 tysiące pasażerów, o 19 procent więcej ...

Tunezja odzyskuje niemieckich klientów

25 tysięcy niemieckich turystów odwiedziło Tunezję w pierwszych czterech miesiącach tego roku. Choć to ...

Chorwacja: Przewodnik tylko z właściwą temperaturą

Przewodnik i pilot mogą przystąpić do pracy tylko, jeśli ich temperatura nie przekroczy 37,2 ...