Ryanair zapowiada ekspansję we Francji

AFP

Ryanair chce tworzyć we Francji bazy i podwoić liczbę pasażerów. Jako rewolucyjną prasa francuska odnotowała zapowiedź zatrudniania przez przewoźnika personelu zgodnie z francuskim prawem pracy

Dyrektor handlowy Ryanaira David O’Brien rozmawiał w Paryżu z przedstawicielami organizacji pilotów francuskich SNPL. Poinformował między innymi, że jego linia chce uruchomić we Francji cztery bazy w sezonie zimowym 2018/2019 lub, co bardziej prawdopodobne, w sezonie letnim 2019 roku. — Przewidujemy stopniowe bazowanie 30 samolotów z 300 pilotami i 700 pracownikami pokładowymi — powiedział. Przyznał, że spotkał się w Paryżu z przedstawicielami kilku lotnisk dla omówienia stworzenia baz.

Wśród kandydatów znajduje się podparyskie lotnisko Orly. — Ma ono jeszcze duży potencjał wzrostu. Lotnisko jest sztucznie ograniczone do 250 tysięcy slotów rocznie, a mogłoby obsługiwać 400 tysięcy. Zachęcamy rząd francuski do sprzedania lotnisk CDG i Orly odrębnym podmiotom, co zwiększyłoby konkurencję Paryża, z korzyścią dla obywateli, turystów i pracowników francuskich — powiedział O’Brien.

Zapytany, czy w razie wyboru Orly na bazę dla Ryanaira nie będzie ono konkurowało z lotniskiem w Beauvais, historyczną bazą Ryanaira odpowiedział: Wręcz przeciwnie, chcemy wykorzystać komplementarność. W licznych miastach mamy już po kilka platform. Ryanair nie wybrał jeszcze swych baz, ale w grę wchodzą Beauvais, Nantes, Tuluza, Lyon i Marsylia.

— Nie możemy jeszcze powiedzieć dokładnie, kiedy i gdzie, będzie to zależeć od popytu, ale zrobimy to — powiedział dyrektor handlowy na konferencji prasowej. — Oceniamy, że możemy w ciągu trzech, czterech lat zwiększyć dwukrotnie liczbę pasażerów (na francuskim rynku) z 10 do 20 milionów rocznie, wykorzystując 30 samolotów w czterech bazach regionalnych.

Irlandczycy nie mają stałej bazy we Francji od 2011 roku, czyli od wyjścia z lotniska Marsylia-Provence. Linia ma za to 87 baz w Europie, w tym 72 w kontynentalnej części.

Irlandczycy zapowiadają też, że we Francji będą zatrudniać pracowników według francuskiego prawa pracy. Wcześniej toczyły się o to spory władz i pracowników francuskich z przewoźnikiem (czytaj: „Francuski sąd: Ryanair łamie prawo pracy”).

W październiku 2013 r. linia została skazana za nieprzestrzeganie francuskiego kodeksu pracy w latach 2007-2010. W styczniu 2017 wszczęto wobec niej śledztwo w związku z podejrzeniem o zatrudnianie w latach 2011-2014 pracowników według prawa irlandzkiego, z naruszeniem francuskiego.

Na razie linia ogłosiła uruchomienie od przyszłego sezonu zimowego dziesięciu nowych połączeń z Beauvais (do Bratysławy, Pragi, Salonik, na Maltę), Marsylii (do Budapesztu, Bukaresztu, Faro), Nantes (do Londynu-Stansted, Sewilli) i Bordeaux (do Walencji).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Grecka turystyka ciągle rośnie

O 12,8 procent wzrosła w porównaniu z zeszłym rokiem liczba zagranicznych turystów, którzy przyjechali ...

Włoska komunikacja częściowo sparaliżowana strajkiem

Komunikacja lotnicza, kolejowa i miejska we Włoszech została częściowo sparaliżowana z powodu strajku, ogłoszonego ...

Lotnisko w Modlinie: Najlepszy lipiec w historii

W zeszłym miesiącu Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin odprawił 297,2 tysiąca pasażerów. Był to najlepszy ...

Emirates najlepszy według TripAdvisora

Emirates zdobył tytuł najlepszej linii lotniczej na świecie w pierwszej edycji plebiscytu TripAdvisor Travelers’ ...

Small Planet zarobi na dużych walizkach i nartach

Niemiecki oddział Small Planet Airlines chce, żeby pasażerowie mogli niemal do ostatniej chwili dokupić ...

Airbnb i Expedia ukarane za nielegalne noclegi

Airbnb i Expedia przegrały w kalifornijskim sądzie spór o to, kto odpowiada za udostępnianie ...