Niki wraca do Nikiego Laudy

Bloomberg

Były mistrz świata wyścigów Formuły I przejmie linię lotniczą Niki, którą założył 24 lata temu. Austriaccy wierzyciele jednogłośnie zaaprobowali jego ofertę.

„Oferta Laudamotion okazała się najlepsza w procedurze przetargowej” — oświadczyli w komunikacie austriacki i niemiecki likwidatorzy tej linii.

Nie ujawnili warunków finansowych, ale dodali, że spodziewają się szybkiego zatwierdzenia tego wyboru przez sąd. Tym samym poprzednia decyzja o wybraniu oferty IAG straciła ważność.

– Oczywiście jestem zachwycony — powiedział w austriackiej rozgłośni Ö24 Lauda, który założył linię w 2003 r., ale w 2011 r. sprzedał końcówkę swych udziałów linii lotniczej Air Berlin. — Nie ma wątpliwości, że zawsze wkładałem serce i duszę w Nikiego. Lauda zaproponował przejęcie niemal wszystkich z tysiąca pracowników linii lotniczej i 15 samolotów. Zamierza wznowić działalność przewoźnika do końca marca, głównie na trasach do miejscowości turystycznych w Turcji, Grecji i Hiszpanii. Nie planuje połączeń do dużych miast, które oferował Air Berlin.

Wcześniej mówił, że będzie współpracować z Thomasem Cookiem w zakresie obsługiwanym wcześniej przez Air Berlin: sprzedaży biletów, planowania pracy załóg i marketingu. — Laudamotion zwróciła się do nas o wsparcie, aby umożliwić jak najszybsze wznowienie lotów przez Nikiego. Jesteśmy gotowi zacząć wkrótce takie rozmowy — powiedział rzecznik koncernu turystycznego. Prawdopodobnie Thomas Cook wejdzie kapitałowo w Nikiego po odkupieniu go przez Laudę. – Jako firma turystyczna kupimy zapewne od Laudamotion możliwości przewozowe dla naszych klientów, jak to robiliśmy z Nikim i Air Berlinem — dodał.

Eksperci zachowują rezerwę. — Przejęcie linii lotniczej przez IAG byłoby trwalszym rozwiązaniem i miało konkretne plany ekspansji — stwierdził jeden z nich.

„Możemy być jedynie tylko nieco zdumieni, bo wprawdzie decyzja komitetu wierzycieli może być najkorzystniejsza dla nich samych, ale robią tej linii niedźwiedzią przysługę” — napisali w nocie dla klientów analitycy z Berenberga.

W ostatnim roku panował duży zamęt w sektorze lotniczym z powodu silnej konkurencji cenowej, zarządy komisaryczne wprowadzono w brytyjskiej linii Monarch, w Alitalii i Air Berlinie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Prezes Net Holiday: Z rodzinami nam po drodze

Do naszych hoteli, których większość mamy na wyłączność, przekonuje się coraz więcej rodzin. To ...

Artur Godlewski na czele sprzedaży w Mouzenidisie

Artur Godlewski, dotychczasowy przedstawiciel regionalny, z początkiem pażdziernika obejmie stanowisko kierownika sieci sprzedaży w ...

W kryzysie rośnie zapotrzebowanie na luksusowe podróże

30 procent wszystkich przylotów na Majorkę to loty prywatnymi odrzutowcami. Wzrost zainteresowania tą formą ...

Trenerzy turystyki radzą, jak rozmawiać dziś z klientami

Teraz jest dobry czas na podjęcie działań marketingowych – mówi niemiecki trener turystyki. Wraz ...

Rekordowe temperatury w Dolinie Śmierci

Słupek rtęci w słynnej Dolinie Śmierci w Kalifornii i w rejonie miasta Needles osiągnie ...

Lion Air ponownie zawiesił loty. Nie zapanował nad pasażerami

Indonezyjski przewoźnik tylko tydzień wytrzymał z pasażerami, którzy nie chcieli przestrzegać reguł chroniących przed ...