Niki wraca do Nikiego Laudy

Bloomberg

Były mistrz świata wyścigów Formuły I przejmie linię lotniczą Niki, którą założył 24 lata temu. Austriaccy wierzyciele jednogłośnie zaaprobowali jego ofertę.

„Oferta Laudamotion okazała się najlepsza w procedurze przetargowej” — oświadczyli w komunikacie austriacki i niemiecki likwidatorzy tej linii.

Nie ujawnili warunków finansowych, ale dodali, że spodziewają się szybkiego zatwierdzenia tego wyboru przez sąd. Tym samym poprzednia decyzja o wybraniu oferty IAG straciła ważność.

– Oczywiście jestem zachwycony — powiedział w austriackiej rozgłośni Ö24 Lauda, który założył linię w 2003 r., ale w 2011 r. sprzedał końcówkę swych udziałów linii lotniczej Air Berlin. — Nie ma wątpliwości, że zawsze wkładałem serce i duszę w Nikiego. Lauda zaproponował przejęcie niemal wszystkich z tysiąca pracowników linii lotniczej i 15 samolotów. Zamierza wznowić działalność przewoźnika do końca marca, głównie na trasach do miejscowości turystycznych w Turcji, Grecji i Hiszpanii. Nie planuje połączeń do dużych miast, które oferował Air Berlin.

Wcześniej mówił, że będzie współpracować z Thomasem Cookiem w zakresie obsługiwanym wcześniej przez Air Berlin: sprzedaży biletów, planowania pracy załóg i marketingu. — Laudamotion zwróciła się do nas o wsparcie, aby umożliwić jak najszybsze wznowienie lotów przez Nikiego. Jesteśmy gotowi zacząć wkrótce takie rozmowy — powiedział rzecznik koncernu turystycznego. Prawdopodobnie Thomas Cook wejdzie kapitałowo w Nikiego po odkupieniu go przez Laudę. – Jako firma turystyczna kupimy zapewne od Laudamotion możliwości przewozowe dla naszych klientów, jak to robiliśmy z Nikim i Air Berlinem — dodał.

Eksperci zachowują rezerwę. — Przejęcie linii lotniczej przez IAG byłoby trwalszym rozwiązaniem i miało konkretne plany ekspansji — stwierdził jeden z nich.

„Możemy być jedynie tylko nieco zdumieni, bo wprawdzie decyzja komitetu wierzycieli może być najkorzystniejsza dla nich samych, ale robią tej linii niedźwiedzią przysługę” — napisali w nocie dla klientów analitycy z Berenberga.

W ostatnim roku panował duży zamęt w sektorze lotniczym z powodu silnej konkurencji cenowej, zarządy komisaryczne wprowadzono w brytyjskiej linii Monarch, w Alitalii i Air Berlinie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

PZOT: Tąpnięcie sprzedaży w biurach podróży

Od kiedy biura podróży zaczęły sprzedawać wyjazdy na sezon letni 2017 roku, nie było ...

Lasek: Warto jeździć na targi i się uczyć

– Polska powinna mieć kosz z gotowymi produktami turystycznymi, jak teraz ma skrzynki z ...

Dominikana: Miejscowości turystyczne działają bez zmian

Huragan Irma nie miał wpływu na ruch turystyczny na Dominikanie. Miejscowości turystyczne działają bez ...

7islands: Nie chcemy kopać się z TUI, zmieniamy model biznesowy

Biuro podróży 7islands, dwunaste pod względem wielkości w kraju, zwolniło ośmioro z dziesięciu pracowników, ...

Milion turystów w arce Noego

Koszt tej kontrowersyjnej budowy wyniósł 100 milionów dolarów, ale – jak podają inwestorzy – ...

Hampton otwiera się na Mokotowie

Hampton by Hilton Warsaw Mokotów, hotel w środku biurowej części Mokotowa, rozpocznie działalność na ...