Niki wraca do Nikiego Laudy

Bloomberg

Były mistrz świata wyścigów Formuły I przejmie linię lotniczą Niki, którą założył 24 lata temu. Austriaccy wierzyciele jednogłośnie zaaprobowali jego ofertę.

„Oferta Laudamotion okazała się najlepsza w procedurze przetargowej” — oświadczyli w komunikacie austriacki i niemiecki likwidatorzy tej linii.

Nie ujawnili warunków finansowych, ale dodali, że spodziewają się szybkiego zatwierdzenia tego wyboru przez sąd. Tym samym poprzednia decyzja o wybraniu oferty IAG straciła ważność.

– Oczywiście jestem zachwycony — powiedział w austriackiej rozgłośni Ö24 Lauda, który założył linię w 2003 r., ale w 2011 r. sprzedał końcówkę swych udziałów linii lotniczej Air Berlin. — Nie ma wątpliwości, że zawsze wkładałem serce i duszę w Nikiego. Lauda zaproponował przejęcie niemal wszystkich z tysiąca pracowników linii lotniczej i 15 samolotów. Zamierza wznowić działalność przewoźnika do końca marca, głównie na trasach do miejscowości turystycznych w Turcji, Grecji i Hiszpanii. Nie planuje połączeń do dużych miast, które oferował Air Berlin.

Wcześniej mówił, że będzie współpracować z Thomasem Cookiem w zakresie obsługiwanym wcześniej przez Air Berlin: sprzedaży biletów, planowania pracy załóg i marketingu. — Laudamotion zwróciła się do nas o wsparcie, aby umożliwić jak najszybsze wznowienie lotów przez Nikiego. Jesteśmy gotowi zacząć wkrótce takie rozmowy — powiedział rzecznik koncernu turystycznego. Prawdopodobnie Thomas Cook wejdzie kapitałowo w Nikiego po odkupieniu go przez Laudę. – Jako firma turystyczna kupimy zapewne od Laudamotion możliwości przewozowe dla naszych klientów, jak to robiliśmy z Nikim i Air Berlinem — dodał.

Eksperci zachowują rezerwę. — Przejęcie linii lotniczej przez IAG byłoby trwalszym rozwiązaniem i miało konkretne plany ekspansji — stwierdził jeden z nich.

„Możemy być jedynie tylko nieco zdumieni, bo wprawdzie decyzja komitetu wierzycieli może być najkorzystniejsza dla nich samych, ale robią tej linii niedźwiedzią przysługę” — napisali w nocie dla klientów analitycy z Berenberga.

W ostatnim roku panował duży zamęt w sektorze lotniczym z powodu silnej konkurencji cenowej, zarządy komisaryczne wprowadzono w brytyjskiej linii Monarch, w Alitalii i Air Berlinie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Booking.com: Apartamenty z gwiazdkami, jak hotele? Dlaczego nie.

Dotąd nie powstał światowy system klasyfikacji apartamentów podobny do hotelowych gwiazdek, dlatego Booking.com stworzył ...

Pierwszy Polak we władzach HOTREC

Pierwszy raz do władz międzynarodowej organizacji hotelarzy wszedł przedstawiciel polskiej branży, wiceprezes IGHP Julian ...

Tanieją noclegi w hotelach bez gwiazdek

W czerwcu średnia cena za nocleg w hotelu wyniosła 186,19 złotych. To o 7,24 ...

Turcja liczy na 58 milionów turystów

W tym roku Turcja chce pozyskać 58 milionów zagranicznych gości. Przychody z turystyki wyniosłyby ...

Dziś i w środę strajk pilotów Brussels Airlines

Dziś i pojutrze pasażerów linii lotniczych Brussels Airlines czekają znaczne utrudnienia w podróżowaniu. Według ...

Przez brak turystów Egipt traci miesięcznie miliard dolarów

Egipscy eksperci turystyczni szacują, że miesięcznie z powodu koronawirusa kraj traci miliard dolarów. Z ...