Nowe promy Stena Line nabierają kształtu

materiały prasowe

Po 214,5 metra długości i 27,8 metra szerokości będą miały dwa nowe promy Stena Line, budowane właśnie w Chinach. Statki, które zabiorą na pokład po tysiąc pasażerów, będą gotowe w 2019 i 2020 roku

Na początku lutego w stoczni AVIC Weihai Shipyard w Chinach odbyła się ceremonia położenia stępki pod nową jednostkę typu ropax dla Stena Line. To tradycyjne morskie wydarzenie symbolizuje początek budowy statku i jednocześnie rozpoczyna etap montażu kadłuba.

– To kamień milowy w naszym arcyciekawym projekcie budowy nowych statków – powiedział uczestniczący w wydarzeniu Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line, cytowany w komunikacie prasowym. Zgodnie z tradycją podczas uroczystości pod stępką umieszczono monety. W tym wypadku było ich cztery: funt brytyjski, euro, korona szwedzka i juan, symbolizujące planowaną trasę nowego statku, armatora i stocznię.

Harmonogram budowy nowych statków przewiduje ich dostawę armatorowi w roku 2019 i 2020. Jednostki te będą o 50 procent większe niż standardowe promy typu ropax.

– Naszym celem jest posiadanie najnowszych technologii w zakresie efektywności energetycznej, elastyczności, jak i obsługi klientów. W szczególności kładziemy duży nacisk na rozwijanie interesujących rozwiązań cyfrowych, które zapewnią naszym klientom nową jakość podróży. Jest to część naszej pracy w zakresie digitalizacji, która zabierze nas w przyszłość i zapewni naszym klientom nowe, unikalne usługi – wyjaśnia Mårtensson.

Nowe statki typu ropax zostaną wprowadzone na połączenie Stena Line na Morzu Irlandzkim. – Widzimy pozytywne perspektywy na przyszłość i przewidujemy dalszy wzrost przewozów promowych, więc jest to ważny, strategiczny krok, który pomoże nam przygotować naszą firmę do wykorzystania tego przewidywanego wzrostu – dodaje Mårtensson.

Dane techniczne nowych statków:

Długość: 214,5 m

Szerokość: 27,8 m

Zanurzenie: 6,4 m

Pojemność ładunkowa: 3100 m + 120 samochodów osobowych

Pojemność pasażerska: 1000 osób

Liczba kabin: 175

Silniki: 2 silniki diesla o mocy 12 600 kW każdy

Prędkość: 22 węzły

Produkcja: AVIC Weihai Shipyard, Chiny

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Luc Gesvret

Klienci hoteli coraz bardziej wymagający

Za kilka lat milenialsi i pokolenie Z będą dla sieci hotelowych główną grupą gości. Ich oczekiwania ...

Pociągi retro wróciły na trasy Małopolski

Przejazdami z dworca Kraków Główny na lotnisko w Balicach i do Wieliczki zainaugurowane zostały ...

Koniec z reklamą przez WhatsAppa

Popularny komunikator WhatsApp zlikwidował możliwość wysyłania informacji reklamowych. Niemiecka branża turystyczna, która chętnie z ...

Madryt – wynajem turystyczny mieszkań to usługi

Wynajmowanie mieszkań turystom przynosi mieszkańcom miasta znaczące zyski. A skoro tak, należy tę działalność ...

Dubaj uruchomił najdłuższą na świecie tyrolkę miejską

Ma kilometr długości, jedzie się nią 80 kilometrów na godzinę, a startuje z wysokości ...

Pałac szejka otwarty dla turystów

Prezydencki pałac w stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich został otwarty dla turystów. Al Watan w ...