Nowe promy Stena Line nabierają kształtu

materiały prasowe

Po 214,5 metra długości i 27,8 metra szerokości będą miały dwa nowe promy Stena Line, budowane właśnie w Chinach. Statki, które zabiorą na pokład po tysiąc pasażerów, będą gotowe w 2019 i 2020 roku

Na początku lutego w stoczni AVIC Weihai Shipyard w Chinach odbyła się ceremonia położenia stępki pod nową jednostkę typu ropax dla Stena Line. To tradycyjne morskie wydarzenie symbolizuje początek budowy statku i jednocześnie rozpoczyna etap montażu kadłuba.

– To kamień milowy w naszym arcyciekawym projekcie budowy nowych statków – powiedział uczestniczący w wydarzeniu Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line, cytowany w komunikacie prasowym. Zgodnie z tradycją podczas uroczystości pod stępką umieszczono monety. W tym wypadku było ich cztery: funt brytyjski, euro, korona szwedzka i juan, symbolizujące planowaną trasę nowego statku, armatora i stocznię.

Harmonogram budowy nowych statków przewiduje ich dostawę armatorowi w roku 2019 i 2020. Jednostki te będą o 50 procent większe niż standardowe promy typu ropax.

– Naszym celem jest posiadanie najnowszych technologii w zakresie efektywności energetycznej, elastyczności, jak i obsługi klientów. W szczególności kładziemy duży nacisk na rozwijanie interesujących rozwiązań cyfrowych, które zapewnią naszym klientom nową jakość podróży. Jest to część naszej pracy w zakresie digitalizacji, która zabierze nas w przyszłość i zapewni naszym klientom nowe, unikalne usługi – wyjaśnia Mårtensson.

Nowe statki typu ropax zostaną wprowadzone na połączenie Stena Line na Morzu Irlandzkim. – Widzimy pozytywne perspektywy na przyszłość i przewidujemy dalszy wzrost przewozów promowych, więc jest to ważny, strategiczny krok, który pomoże nam przygotować naszą firmę do wykorzystania tego przewidywanego wzrostu – dodaje Mårtensson.

Dane techniczne nowych statków:

Długość: 214,5 m

Szerokość: 27,8 m

Zanurzenie: 6,4 m

Pojemność ładunkowa: 3100 m + 120 samochodów osobowych

Pojemność pasażerska: 1000 osób

Liczba kabin: 175

Silniki: 2 silniki diesla o mocy 12 600 kW każdy

Prędkość: 22 węzły

Produkcja: AVIC Weihai Shipyard, Chiny

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Bidroom wyróżniony przez Tourism Trends Awards

Jury konkursu Tourism Trends Awards 2018 przyznało platformie do rezererwacji hotelii Bidroom.com pierwsze miejsce ...

Wenecja – woda się cofnęła, turyści nie

Można już zwiedzać miasto, wejść do Bazyliki św. Marka. Życie toczy się u nas ...

Jechałeś koleją? Muzeum zwiedzisz taniej

Od lipca podróżni, którzy wybiorą się na wycieczkę Kolejami Śląskimi do Katowic, będą mogli ...

Betlej: Tanie linie dodają wakacyjne trasy

Tanie linie lotnicze planują na nowy sezon letni więcej kierunków stricte wakacyjnych. To konkurencja ...

W Orbisie rosną ceny i przychody

Orbis korzysta z dobrej koniunktury na rynku hotelarskim. W pierwszej połowie 2017 roku spółka ...

Strajk ostrzegawczy niemieckich kolei

Od piątej rano do godziny 9 trwa strajk ostrzegawczy na niemieckich kolejach Deutsche Bahn. ...