Nowe promy Stena Line nabierają kształtu

materiały prasowe

Po 214,5 metra długości i 27,8 metra szerokości będą miały dwa nowe promy Stena Line, budowane właśnie w Chinach. Statki, które zabiorą na pokład po tysiąc pasażerów, będą gotowe w 2019 i 2020 roku

Na początku lutego w stoczni AVIC Weihai Shipyard w Chinach odbyła się ceremonia położenia stępki pod nową jednostkę typu ropax dla Stena Line. To tradycyjne morskie wydarzenie symbolizuje początek budowy statku i jednocześnie rozpoczyna etap montażu kadłuba.

– To kamień milowy w naszym arcyciekawym projekcie budowy nowych statków – powiedział uczestniczący w wydarzeniu Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line, cytowany w komunikacie prasowym. Zgodnie z tradycją podczas uroczystości pod stępką umieszczono monety. W tym wypadku było ich cztery: funt brytyjski, euro, korona szwedzka i juan, symbolizujące planowaną trasę nowego statku, armatora i stocznię.

Harmonogram budowy nowych statków przewiduje ich dostawę armatorowi w roku 2019 i 2020. Jednostki te będą o 50 procent większe niż standardowe promy typu ropax.

– Naszym celem jest posiadanie najnowszych technologii w zakresie efektywności energetycznej, elastyczności, jak i obsługi klientów. W szczególności kładziemy duży nacisk na rozwijanie interesujących rozwiązań cyfrowych, które zapewnią naszym klientom nową jakość podróży. Jest to część naszej pracy w zakresie digitalizacji, która zabierze nas w przyszłość i zapewni naszym klientom nowe, unikalne usługi – wyjaśnia Mårtensson.

Nowe statki typu ropax zostaną wprowadzone na połączenie Stena Line na Morzu Irlandzkim. – Widzimy pozytywne perspektywy na przyszłość i przewidujemy dalszy wzrost przewozów promowych, więc jest to ważny, strategiczny krok, który pomoże nam przygotować naszą firmę do wykorzystania tego przewidywanego wzrostu – dodaje Mårtensson.

Dane techniczne nowych statków:

Długość: 214,5 m

Szerokość: 27,8 m

Zanurzenie: 6,4 m

Pojemność ładunkowa: 3100 m + 120 samochodów osobowych

Pojemność pasażerska: 1000 osób

Liczba kabin: 175

Silniki: 2 silniki diesla o mocy 12 600 kW każdy

Prędkość: 22 węzły

Produkcja: AVIC Weihai Shipyard, Chiny

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Hotel Number One prawie gotowy

Budowa położonego na gdańskiej Wyspie Spichrzów hotelu Number One dobiega końca. Właściciele obiektu czekają ...

Przez bankructwo Thomasa Cooka znikają miejsca pracy

Ogłoszenie upadłości przez Thomasa Cooka w Wielkiej Brytanii spowodowało, że bankrutować zaczęły kolejne firmy, ...

Kiedy przewoźnik nie może przełożyć terminu lotu

Przewoźnik nie może zmieniać terminu lotu, jeśli nadal sprzedaje na niego bilety. Po interwencji ...

Bezpieczeństwo na jachcie – zasady, które pozwolą Ci bezpiecznie wrócić do portu

Komu dane było spróbować jachtingu, ten wie, że jest to niezapomniana przygoda. Każda wyprawa ...

Tylko 30 dni dla Airbnb w Amsterdamie

Już tylko 30, a nie – jak było dotychczas – 60 dni w roku ...

MSZ zaleca „szczególną ostrożność” podróżującym do Chorwacji

Ministerstwo Spraw Zagranicznych pisze w sekcji „Informacje dla podróżnych”, by z uwagi na dużą ...