PIT i Rainbow w koalicji na rzecz zniesienia wiz do USA

– Taki ruch zaowocowałby znacznym wzrostem obrotów polskich biur turystyki wyjazdowej, specjalizujących się w rynku amerykańskim – tak prezes Polskiej Izby Turystyki uzasadnia poparcie dla akcji LOT-u namawiania Polaków do występowania o wizy do Stanów Zjednoczonych

Publikacja: 05.03.2018 20:13

PIT i Rainbow w koalicji na rzecz zniesienia wiz do USA

Foto: AFP

Od stycznia LOT w ulotkach rozdawanych na lotniskach i w samolotach namawia Polaków do składania wniosków o wizy amerykańskie. Instruuje przy tym jak prawidłowo wypełnić aplikację. Chodzi o to, żeby w ręce władz amerykańskich trafiło jak najwięcej wniosków, które nie będą odrzucone. Im mniejszy bowiem procent wniosków odrzuconych (z powodów formalnych i merytorycznych) tym większa szansa, że uda się spełnić warunek Amerykanów. „Chodzi o to, aby odsetek obywateli, którym amerykańskie służby imigracyjne odmówiły wizy B1/B2 (turystycznej i biznesowej) w ciągu amerykańskiego roku budżetowego, czyli od 1 października do 30 września, nie może być większy niż 3 procent. W 2017 r. wyniósł on 5,9 procent” – wyjaśnia przewoźnik (czytaj też: „Bye, bye amerykańskie wizy”).

Obecnie bez wiz do USA mogą wjeżdżać obywatele 38 państw, w tym 23 należących do Unii Europejskiej. Są wśród nich Czechy, Słowacja, Węgry, Litwa, Łotwa i Estonia. Jedynie Polska, Bułgaria, Rumunia, Chorwacja i Cypr nie spełniają warunków programu Visa Waiver Program. Każdy kto ubiega się o amerykańską wizę – niezależnie od wyniku postępowania – musi zapłacić 160 dolarów za rozpatrzenie wniosku.

LOT ogłosił, że do jego akcji przyłączyły się: Fundacja Polska Innowacyjna, Fundacja Teraz Polska, Fundacja im. Cichociemnych, Fundacja Instytut Myśli Schumana i Mastercard. W lutym dołączyły Kraków Airport i Port Lotniczy Rzeszów. Teraz w koalicji znalazły się też Polska Izba Turystyki i biuro podróży Rainbow.

„Do akcji wizowej przyłączyła się dziś Polska Izba Turystyki, która zrzesza prawie 500 firm z branży. Członkami PIT są m.in. najważniejsze i największe biura podróży, agencje turystyczne, towarzystwa ubezpieczeniowe, wyższe szkoły turystyczne, właściciele bazy noclegowej, atrakcji turystycznych i kulturalnych oraz korporacje targowe. Jak podaje PIT, jej członkowie łącznie dysponują około tysiącem placówek handlowych na terenie całego kraju i reprezentują 70 proc. kapitału obrotowego branży turystycznej w Polsce” – czytamy w komunikacie.

– Korzyści gospodarcze płynące ze zniesienia procedur wizowych dla Polaków są bezsprzeczne – mówi cytowany w komunikacie prezes PIT Paweł Niewiadomski. – Oprócz zwiększenia przychodów gospodarki, taki ruch zaowocowałby również znacznym wzrostem obrotów polskich biur turystycznych specjalizujących się w organizowaniu wyjazdów do Stanów Zjednoczonych. Liczymy, że społeczna kampania informacyjna, objaśniająca amerykański proces wizowy, ułatwi wejście Polski do programu Visa Waiver, a co za tym idzie będzie impulsem do rozwoju turystyki.

Rainbow, sprzedający wycieczki do USA, wspólnie z LOT-em ma przygotować broszurę informacyjną, którą będzie kolportować w swojej sieci sprzedaży – 150 biurach własnych i tysiącu biurach agentów turystycznych.

– Naszym celem jest zachęcenie Polaków, żeby występowali o wizę, ale jednocześnie robili to rzetelnie, gdyż każde niewłaściwe aplikowanie, kończy się odmową – mówi cytowany w komunikacie rzecznik LOT-u Adrian Kubicki. -To z kolei psuje statystyki i powoduje, że Polacy muszą podróżować do USA z wizą.

Amerykańskim VWP, który upoważnia do wjazdu do USA bez wizy, objętych jest 38 państw, w tym 23 z UE. Wśród nich są kraje z naszego regionu, np. Czechy, Słowacja, Węgry, Litwa, Łotwa i Estonia. Jedynie Polska, Bułgaria, Rumunia, Chorwacja i Cypr nadal nie spełniają warunków programu.

LOT lata z Warszawy na lotnisko JFK w Nowym Jorku, do Newark, Chicago, Los Angeles, z Krakowa do Chicago, a od kwietnia będzie też kursował na trasie Rzeszów – Newark.

Od stycznia LOT w ulotkach rozdawanych na lotniskach i w samolotach namawia Polaków do składania wniosków o wizy amerykańskie. Instruuje przy tym jak prawidłowo wypełnić aplikację. Chodzi o to, żeby w ręce władz amerykańskich trafiło jak najwięcej wniosków, które nie będą odrzucone. Im mniejszy bowiem procent wniosków odrzuconych (z powodów formalnych i merytorycznych) tym większa szansa, że uda się spełnić warunek Amerykanów. „Chodzi o to, aby odsetek obywateli, którym amerykańskie służby imigracyjne odmówiły wizy B1/B2 (turystycznej i biznesowej) w ciągu amerykańskiego roku budżetowego, czyli od 1 października do 30 września, nie może być większy niż 3 procent. W 2017 r. wyniósł on 5,9 procent” – wyjaśnia przewoźnik (czytaj też: „Bye, bye amerykańskie wizy”).

Przejazdy
Bruksela: Zmusić koleje do sprzedawania biletów przez agentów internetowych
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przejazdy
Lotnisko Chopina – w lipcu najlepsze wyniki od początku pandemii
Przejazdy
Wizz Air: W sierpniu będziemy latać jak przed pandemią
Przejazdy
Lotnisko Chopina: W marcu czartery rosły nam najmocniej
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przejazdy
Zakaz lotów przedłużony do końca roku