Airbnb chce mieć własną linię lotniczą

Pixabay

Szef Airbnb chce, by jego firma oferowała jak najszerszy zakres usług turystycznych. W rozmowie z „The Times” zapowiada uruchomienie własnej linii lotniczej

Brian Chesky, współzałożyciel i prezes Airbnb, planuje rozwijać firmę, powiększając zakres oferowanych usług. Jednym z pomysłów jest uruchomienie własnej linii lotniczej.

– Na poważnie rozważamy wiele pomysłów krążących wokół lotnictwa, spędziliśmy już dużo czasu, badając różne możliwości – mówi Chesky w wywiadzie dla „The Times”. Prezes dodaje, że Airbnb ma być miejscem, w którym zarezerwuje się wyjazd od a do zet. – Sposób, w jaki Amazon podszedł do budowania swojego biznesu, czyli miejsca, w którym można kupić wszystko, jest chyba najbardziej zbliżony do tego, co my próbujemy robić – tłumaczy Chesky.

W lutym przedsiębiorstwo obchodziło dziesięciolecie. W zeszłym roku jego obrót wyniósł 4 miliardy dolarów. Przez ostatnią dekadę z usług Airbnb skorzystało ponad 300 tysięcy ludzi, którzy podróżowali łącznie do 192 krajów. Firma wyceniana jest na 31 miliardów dolarów, czyli na dwukrotnie więcej niż InterContinental Hotel Group, jedna z największych sieci hotelowych w Europie.

Airbnb co pewien czas informuje o kolejnych nowościach. Ostatnią było wprowadzanie do oferty osobnej kategorii luksusowych obiektów. Chesky tłumaczył, że w ten sposób chce uciec od wizerunku firmy sprzedającej zakwaterowanie tańsze niż hotelowe.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Mieszkańcy Majorki do turystów: „Zamknięte”

Na hiszpańskiej Majorce organizacja obywatelska Miasto dla Mieszkańców zorganizowała protest przed Ministerstwem Turystyki. Nie ...

Sąd: Wycieczka bez papierosa, ale dobra

Niemożność zapalenia papierosa obniżyła jakość wycieczki – przekonywał niemiecki turysta, który przed sądem domagał ...

Turcja: Większy budżet reklamowy w Roku Troi

Turcja wspiera 76 touroperatorów w Europie w promowaniu wyjazdów do Turcji. W przyszłym roku ...

W biurach podróży czas Egiptu i Kanarów

Pierwszy tydzień października, mimo ciepłej pogody, należał do tygodni, w których turyści odwiedzali biura ...

Thomas Cook: Turcja popularniejsza niż Hiszpania

Turcja jest najczęściej wybieranym kierunkiem przez klientów Thomasa Cooka. Przyczynił się do tego między ...

Wakacje.pl mają już 100 salonów sprzedaży

Największy w Polsce pod względem obrotów multiagent turystyczny Wakacje.pl otworzył setne biuro sprzedaży pod ...