Brian Chesky, współzałożyciel i prezes Airbnb, planuje rozwijać firmę, powiększając zakres oferowanych usług. Jednym z pomysłów jest uruchomienie własnej linii lotniczej.

– Na poważnie rozważamy wiele pomysłów krążących wokół lotnictwa, spędziliśmy już dużo czasu, badając różne możliwości – mówi Chesky w wywiadzie dla „The Times”. Prezes dodaje, że Airbnb ma być miejscem, w którym zarezerwuje się wyjazd od a do zet. – Sposób, w jaki Amazon podszedł do budowania swojego biznesu, czyli miejsca, w którym można kupić wszystko, jest chyba najbardziej zbliżony do tego, co my próbujemy robić – tłumaczy Chesky.

W lutym przedsiębiorstwo obchodziło dziesięciolecie. W zeszłym roku jego obrót wyniósł 4 miliardy dolarów. Przez ostatnią dekadę z usług Airbnb skorzystało ponad 300 tysięcy ludzi, którzy podróżowali łącznie do 192 krajów. Firma wyceniana jest na 31 miliardów dolarów, czyli na dwukrotnie więcej niż InterContinental Hotel Group, jedna z największych sieci hotelowych w Europie.

Airbnb co pewien czas informuje o kolejnych nowościach. Ostatnią było wprowadzanie do oferty osobnej kategorii luksusowych obiektów. Chesky tłumaczył, że w ten sposób chce uciec od wizerunku firmy sprzedającej zakwaterowanie tańsze niż hotelowe.