Platforma The Journey dostępna jest na stronie KLM. Zawiera na razie tylko pierwszy podcast – o Alasce – i zapowiedzi kilku kolejnych audycji. Każdy odcinek będzie poświęcony jednej podróży. Klienci i fani KLM są zaproszeni do współuczestnictwa w tym projekcie i podzielenia się osobistymi historiami ze swoich podróży w formie podcastu. Od dziś, co dwa tygodnie będzie można poznawać kolejne odcinki audycji, których w sumie ma powstać sześć. Każda z nich, to prawdziwa historia, która zmieniła czyjeś życie.

– Jesteśmy przekonani, że popularne obecnie podcasty to świetny pomysł, który marka może wykorzystać obok tradycyjnych kanałów komunikacji. Osobiste, prawdziwe doświadczenia z podróży mogą być na tyle wciągające, że pozwalają słuchaczom zainteresować się historią przez 30 do 40 minut. Tak długi kontakt z marką współtworzącą przekaz to duże osiągnięcie. Mamy nadzieję, że dzięki podcastom zainspirujemy klientów do podróży, w których czeka ich wiele niezwykłych doświadczeń – mówi, cytowana w komunikacie prasowym, Natasha van Roode, szef działu komunikacji marketingowej KLM.

Jak to działa? Podcast to rodzaj audycji internetowej, zazwyczaj publikowanej regularnie np. w odcinkach, w postaci przekazu audio lub wideo. Podcasty można odtwarzać w dowolnym miejscu i czasie. Dostęp można uzyskać też na  smartfonie, za pośrednictwem wszystkich głównych platform podcastowych: przez aplikację Spotify, Podcast app i Google Play. Od maja pasażerowie KLM będą mogli także słuchać podcastów, korzystając z pokładowego systemu rozrywki podczas lotów międzykontynentalnych.

KLM podaje, że wciąż szuka specjalnej historii z podróży do ostatniego odcinka The Journey. Słuchacze są proszeni o nadsyłanie swoich wyjątkowych doświadczeń z podróży i podzielenia się osobistymi historiami, które mają szansę zainspirować innych.