Enter Air ma już pierwszego MAX-a

Enter Air odebrał pierwszy z sześciu zamówionych boeingów 737 MAX 8. Samolot jeszcze w grudniu zacznie latać z klientami polskich i zagranicznych biur podróży

Publikacja: 04.12.2018 17:15

Nowe boeingi mają być wygodniejsze dla pasażerów i tańsze w utrzymaniu dla właściciela

Nowe boeingi mają być wygodniejsze dla pasażerów i tańsze w utrzymaniu dla właściciela

Foto: materiały prasowe

Samolot SP-EXA to pierwszy z sześciu samolotów tego typu, które u producenta zamówił Enter Air. Kolejny MAX przewoźnik odbierze w ciągu kilku tygodni, a pozostałe cztery maszyny dołączą do floty w kolejnych latach.

Pierwsze dwa nowe samoloty są finansowane na zasadzie leasingu finansowego przez bank DVB, jeden z największych na świecie podmiotów finansujących branżę lotniczą. Łączna kwota finansowania dwóch pierwszych samolotów wynosi 374 mln złotych.

Inżynierowie amerykańskiego producenta wyposażyli samolot w nowe, bardziej wydajne silniki, poprawili jego aerodynamikę, zastosowali lżejsze i trwalsze materiały do jego budowy i wyposażenia – opisuje w komunikacie biuro prasowe Entera. Te zmiany poprawiły jakość  samolotu i obniżyły koszty obsługi technicznej.

– Dołączenie do naszej floty boeingów 737 MAX 8 otwiera nowy rozdział w naszej historii – mówi cytowany w komunikacie członek zarządu Enter Aira Grzegorz Polaniecki. – To naturalny etap rozwoju spółki. Zaczęliśmy od samolotów starszej generacji B737-400, które wymieniliśmy na samoloty nowej generacji B737-800. Od strony biznesowej poprawi się nasza efektywność operacyjna, co powinno przełożyć się na lepsze wyniki i wzrost wartości spółki. Nowe samoloty będą służyły głównie do obsługi rynku polskiego, ale o możliwość ich wynajęcia pytają nas też touroperatorzy z innych krajów Europy. Będziemy więc mogli wykorzystać nowe samoloty do wejścia na nowe rynki. Jeśli maszyny sprawdzą nam się, rozważymy zakup kolejnych boeingów 737 MAX 8.

Pod koniec listopada flota Enter Air powiększyła się też o kolejnego Boeinga 737-800, który będzie wykorzystywany przez 5 lat na zasadzie leasingu operacyjnego.

Samolot SP-EXA to pierwszy z sześciu samolotów tego typu, które u producenta zamówił Enter Air. Kolejny MAX przewoźnik odbierze w ciągu kilku tygodni, a pozostałe cztery maszyny dołączą do floty w kolejnych latach.

Pierwsze dwa nowe samoloty są finansowane na zasadzie leasingu finansowego przez bank DVB, jeden z największych na świecie podmiotów finansujących branżę lotniczą. Łączna kwota finansowania dwóch pierwszych samolotów wynosi 374 mln złotych.

Przejazdy
Bruksela: Zmusić koleje do sprzedawania biletów przez agentów internetowych
Przejazdy
Lotnisko Chopina – w lipcu najlepsze wyniki od początku pandemii
Przejazdy
Wizz Air: W sierpniu będziemy latać jak przed pandemią
Przejazdy
Lotnisko Chopina: W marcu czartery rosły nam najmocniej
Przejazdy
Zakaz lotów przedłużony do końca roku