Emirates nie chcą już airbusów A380

Materiały prasowe

Linie lotnicze Emirates rezygnują z części zamówionych przed rokiem airbusów A380 i w zamian kupują łącznie 70 modeli A330neo i A350 XWB

Na początku 2018 roku linie lotnicze Emirates podpisały z Airbusem umowę na 36 airbusów A380. Wczoraj przewoźnik poinformował, że zredukował swoje zamówienie i odbierze jeszcze tylko 14 A380. Producent ma je dostarczyć do końca 2021 roku. Będą to ostatnie wyprodukowane przez niego maszyny tego typu.

– Po wielomiesięcznych dyskusjach doszliśmy do porozumienia z firmami Airbus i Rolls-Royce. Byliśmy gorącymi zwolennikami airbusa A380 od momentu jego powstania. Chociaż jesteśmy zawiedzeni, że musieliśmy wycofać nasze zamówienie i że program nie może być kontynuowany, musimy pogodzić się z rzeczywistością – mówi prezes zarządu Grupy Emirates Ahmed bin Saeed Al Maktoum, cytowany przez biuro prasowe przewoźnika.

– A380 to wspaniały samolot uwielbiany przez naszych pasażerów i załogę. Pozostanie filarem naszej floty aż do lat 30. – dodaje Al Maktoum.

Przewoźnik będzie rozwijał swoją flotę w oparciu o mniejsze maszyny. Emirates i Airbus podpisały już list intencyjny w sprawie dostawy 40 samolotów A330neo i 30 A350 XWB. Wartość kontraktu to 21,4 miliarda dolarów według cen katalogowych.

Dostawy A330neo i A350 XWB rozpoczną się odpowiednio w 2021 i 2024 roku. A330neo będą latać na trasach regionalnych, z kolei A350 XWB wykorzystywane będą do lotów długodystansowych, trwających 8-12 godzin.

Obecnie flota Emirates składa się z 274 szerokokadłubowych maszyn, w tym 109 airbusów A380. Przewoźnik czeka na dostawę 243 samolotów o wartości ponad 100 miliardów dolarów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Egipskie lotniska mocniej kontrolują pracowników

Lotniska w Hurghadzie i Szarm el-Szejk zapowiadają kontrolowanie biometryczne pracowników. Bezpieczeństwo na lotnisku w ...

Turyści wciąż wolą hotel od mieszkania na dobę

Ministerstwo Sportu i Turystyki widzi konieczność uregulowania najmu krótkoterminowego. Witold Bańka, szef resortu, zadeklarował, ...

PZOT: Tąpnięcie sprzedaży w biurach podróży

Od kiedy biura podróży zaczęły sprzedawać wyjazdy na sezon letni 2017 roku, nie było ...

IATA: Linie lotnicze nie poprawią wyniku finansowego z zeszłego roku

Linie lotnicze w tym roku mogą zarobić 31,4 miliarda dolarów, czyli więcej niż szacowano ...

Jeszcze więcej Tunezji w TUI

Dobra sprzedaż wyjazdów do Tunezji skłoniła brytyjskie TUI do zwiększenia oferty wyjazdów do tego ...

Lufthansa pobiła Ryanaira. Czy LOT pobije CSA?

Grupa Lufthansy ponownie jest największym przewoźnikiem w Europie. Przewiozła w 2017 roku 130 milionów ...