Pasażerowie potrzebują ochrony przed bankructwami linii lotniczych

Filip Frydrykiewicz

Niemieckie branżowe organizacje turystyczne domagają się wprowadzenia różnych form zabezpieczeń dla klientów na wypadek upadłości przewoźników lotniczych

Członkowie komisji ds. regulacji prawnych w niemieckim Bundestagu zapoznali się z propozycjami turystycznych organizacji branżowych, które domagają się wprowadzenia obowiązkowych zabezpieczeń dla klientów na wypadek bankructwa linii lotniczych.

W trakcie ponad dwugodzinnego wysłuchania swoje stanowisko przedstawiło ośmiu ekspertów, w tym przedstawiciele Niemieckiego Związku Adwokatów, Niemieckiego Związku Przedsiębiorstw Lotniczych (Bundesverband der Deutschen Luftverkehrswirtschaft – BDL), Związku Firm Zarządzających Podróżami Służbowymi (Verband Deutsches Reisemanagement – VDR) oraz Związku Niezależnych Agentów Turystycznych (Verband unabhängiger selbstständiger Reisebüros – VUSR).

Czytaj też: „Niemiecki Small Planet zbankrutował ostatecznie”.

Mecenas Hans-Josef Vogel z VUSR zaproponował założenie funduszu, który wypłacałby pieniądze pasażerom upadłych linii lotniczych. Innym rozwiązaniem, stosowanym już w branży turystycznej, mogłoby być pobieranie zaliczek na wylot i dopłata do pełnej kwoty tuż przed wylotem.

VDR uważa natomiast, że za bilet powinno się płacić dopiero w momencie odprawy. Przy obecnych praktykach klienci udzielają przewoźnikom kredytu i przez pewien czas nie korzystają z opłaconej usługi, co gorsza, nie mają żadnej pewności, że będą z niej mogli skorzystać.

Z kolei Matthias von Randow, reprezentujący BDL, nie widzi potrzeby wprowadzania nowych zasad. Jego zdaniem klienci linii lotniczych nie są narażeni na podwyższone ryzyko finansowe.

Czytaj też: „Niemieckie linie lotnicze Germania ogłosiły bankructwo”.

Członkowie komisji po wysłuchaniu argumentów będą teraz wypracowywać wspólne stanowisko, choć już dziś wiadomo, że niektórzy politycy, konkretnie z AfD (Alternatywa dla Niemiec), Związku 90/Zieloni i Lewicy sympatyzują z ekspertami domagającymi się zabezpieczenia pieniędzy klientów linii lotniczych. Na razie trudno jednak ocenić, czy problemem zainteresują się rząd Niemiec i Bundestag.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Załogi LOT-u i Condora już się zaprzyjaźniają

Czy Condor przyjmie się w grupie LOT-u?

Przejęcie Condora, największego niemieckiego przewoźnika czarterowego, przez Polską Grupę Lotniczą poruszyło branżę. Takiej konsolidacji ...

Ekspert: Polskie hotele zyskują na europejskim strachu

Kredyty są nisko oprocentowane, a grunty dostępne, więc można się spodziewać w dalszym ciągu ...

Betlej: Wycieczki są drogie, bo jest ich mało

Nawet o 15 – 17 procent więcej niż rok temu kosztują wyjazdy z biurami ...

Prezes Itaki Mariusz Jańczuk: Odkryliśmy diament nad Morzem Śródziemnym

Co Itaka robiła w ministerstwie turystyki Albanii? Ilu klientów wyśle w tym roku do ...

Warszawska Organizacja Turystyczna ma nowe logo

Logotyp w formie litery W i wpisanego w nią symbolu rzeki ma podkreślać związek ...

Wersal i Muzeum d’Orsay zamknięte

Z powodu strajku pracowników pałac Ludwika XIV w Wersalu, słynne Muzeum d’Orsay z dziełami ...