Pasażerowie potrzebują ochrony przed bankructwami linii lotniczych

Filip Frydrykiewicz

Niemieckie branżowe organizacje turystyczne domagają się wprowadzenia różnych form zabezpieczeń dla klientów na wypadek upadłości przewoźników lotniczych

Członkowie komisji ds. regulacji prawnych w niemieckim Bundestagu zapoznali się z propozycjami turystycznych organizacji branżowych, które domagają się wprowadzenia obowiązkowych zabezpieczeń dla klientów na wypadek bankructwa linii lotniczych.

W trakcie ponad dwugodzinnego wysłuchania swoje stanowisko przedstawiło ośmiu ekspertów, w tym przedstawiciele Niemieckiego Związku Adwokatów, Niemieckiego Związku Przedsiębiorstw Lotniczych (Bundesverband der Deutschen Luftverkehrswirtschaft – BDL), Związku Firm Zarządzających Podróżami Służbowymi (Verband Deutsches Reisemanagement – VDR) oraz Związku Niezależnych Agentów Turystycznych (Verband unabhängiger selbstständiger Reisebüros – VUSR).

Czytaj też: „Niemiecki Small Planet zbankrutował ostatecznie”.

Mecenas Hans-Josef Vogel z VUSR zaproponował założenie funduszu, który wypłacałby pieniądze pasażerom upadłych linii lotniczych. Innym rozwiązaniem, stosowanym już w branży turystycznej, mogłoby być pobieranie zaliczek na wylot i dopłata do pełnej kwoty tuż przed wylotem.

VDR uważa natomiast, że za bilet powinno się płacić dopiero w momencie odprawy. Przy obecnych praktykach klienci udzielają przewoźnikom kredytu i przez pewien czas nie korzystają z opłaconej usługi, co gorsza, nie mają żadnej pewności, że będą z niej mogli skorzystać.

Z kolei Matthias von Randow, reprezentujący BDL, nie widzi potrzeby wprowadzania nowych zasad. Jego zdaniem klienci linii lotniczych nie są narażeni na podwyższone ryzyko finansowe.

Czytaj też: „Niemieckie linie lotnicze Germania ogłosiły bankructwo”.

Członkowie komisji po wysłuchaniu argumentów będą teraz wypracowywać wspólne stanowisko, choć już dziś wiadomo, że niektórzy politycy, konkretnie z AfD (Alternatywa dla Niemiec), Związku 90/Zieloni i Lewicy sympatyzują z ekspertami domagającymi się zabezpieczenia pieniędzy klientów linii lotniczych. Na razie trudno jednak ocenić, czy problemem zainteresują się rząd Niemiec i Bundestag.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Śnieg i mróz powodują problemy w Grecji

Atak zimy spowodował problemy komunikacyjne w całej Grecji. Na wyspach w północnej części Morza ...

Polisę turystyczną trzeba dopasować do potrzeb klienta

Klienci biur podróży powinni być rzetelnie poinformowani przez sprzedawcę, ile dostaną na leczenie w ...

Kraków Airport: Lipiec z 26-procentowym wzrostem

W lipcu krakowskie lotnisko obsłużyło 785,5 tysiąca pasażerów – to o 161 tysięcy (26 ...

Znamy pensje niemieckich agentów turystycznych

Od 1785 do 2810 euro brutto miesięcznie zarabiają niemieccy agenci. Najmniejszą pensję otrzymują ci ...

Tubylcy uratują sezon w Hiszpanii

W tym roku branża turystyczna w Hiszpanii spodziewa się o 12-20 procent mniej gości ...

P.o. prezesa Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin Leszek Chorzewski

Prezes lotniska w Modlinie: Rozwijanie lotnisk regionalnych to konieczność

Mimo problemów związanych z awariami boeingów czy upadłością Neckermanna polskie lotniska odnotowują wzrosty. Nadchodzący ...