Pasażerowie potrzebują ochrony przed bankructwami linii lotniczych

Filip Frydrykiewicz

Niemieckie branżowe organizacje turystyczne domagają się wprowadzenia różnych form zabezpieczeń dla klientów na wypadek upadłości przewoźników lotniczych

Członkowie komisji ds. regulacji prawnych w niemieckim Bundestagu zapoznali się z propozycjami turystycznych organizacji branżowych, które domagają się wprowadzenia obowiązkowych zabezpieczeń dla klientów na wypadek bankructwa linii lotniczych.

W trakcie ponad dwugodzinnego wysłuchania swoje stanowisko przedstawiło ośmiu ekspertów, w tym przedstawiciele Niemieckiego Związku Adwokatów, Niemieckiego Związku Przedsiębiorstw Lotniczych (Bundesverband der Deutschen Luftverkehrswirtschaft – BDL), Związku Firm Zarządzających Podróżami Służbowymi (Verband Deutsches Reisemanagement – VDR) oraz Związku Niezależnych Agentów Turystycznych (Verband unabhängiger selbstständiger Reisebüros – VUSR).

Czytaj też: „Niemiecki Small Planet zbankrutował ostatecznie”.

Mecenas Hans-Josef Vogel z VUSR zaproponował założenie funduszu, który wypłacałby pieniądze pasażerom upadłych linii lotniczych. Innym rozwiązaniem, stosowanym już w branży turystycznej, mogłoby być pobieranie zaliczek na wylot i dopłata do pełnej kwoty tuż przed wylotem.

VDR uważa natomiast, że za bilet powinno się płacić dopiero w momencie odprawy. Przy obecnych praktykach klienci udzielają przewoźnikom kredytu i przez pewien czas nie korzystają z opłaconej usługi, co gorsza, nie mają żadnej pewności, że będą z niej mogli skorzystać.

Z kolei Matthias von Randow, reprezentujący BDL, nie widzi potrzeby wprowadzania nowych zasad. Jego zdaniem klienci linii lotniczych nie są narażeni na podwyższone ryzyko finansowe.

Czytaj też: „Niemieckie linie lotnicze Germania ogłosiły bankructwo”.

Członkowie komisji po wysłuchaniu argumentów będą teraz wypracowywać wspólne stanowisko, choć już dziś wiadomo, że niektórzy politycy, konkretnie z AfD (Alternatywa dla Niemiec), Związku 90/Zieloni i Lewicy sympatyzują z ekspertami domagającymi się zabezpieczenia pieniędzy klientów linii lotniczych. Na razie trudno jednak ocenić, czy problemem zainteresują się rząd Niemiec i Bundestag.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Z Ryanairem z Katowic do Aten

Na zimę 2017/2018 Ryanair otworzy rejsy między z Katowicami a Atenami. Samoloty będą latać ...

Hiszpania: Czas na turystykę wysokiej jakości

Hiszpania chce wesprzeć odpowiedzialny rozwój turystyki, walkę z sezonowością i przyciąganie bogatszych turystów, by ...

MSZ: Nie ma informacji o Polakach poszkodowanych w Barcelonie

Do chwili obecnej lokalne władze hiszpańskie nie potwierdziły, aby wśród poszkodowanych w zamachu w ...

Meksykański samolot rozbił się zaraz po starcie

Samolot linii lotniczych Aeromexico rozbił się tuż po starcie z lotniska w Durango na ...

Polacy wśród najczęstszych gości w Hurghadzie

387 tysięcy turystów odwiedziło w czerwcu egipskie województwo Morza Czerwonego. Rosjanie ciągle latają na ...

POT ma nowego wiceprezesa

Arkadiusz Opoń rozpoczął wczoraj pracę na stanowisku wiceprezesa Polskiej Organizacji Turystycznej. Arkadiusz Opoń został ...