Air France i KLM z nowościami na lato

58 nowych tras, w tym dwie z Polski, pojawi się w letniej siatce Air France’u i KLM-u. Od maja będzie można latać między innymi z Wrocławia do Amsterdamu

Publikacja: 22.03.2019 11:36

Air France i KLM z nowościami na lato

Foto: Materiały promocyjne

W tym roku letni rozkład Air France’u i KLM-u obowiązuje od 31 marca do 27 października. Przewoźnicy wprowadzili do niego 58 dodatkowych tras, w tym dwie z Polski. Dzięki nim całkowite oferowanie zwiększy się o 2 procent.

Nowością w polskiej siatce będą codzienne rejsy KLM-u z Wrocławia do Amsterdamu (od 6 maja). Utrzymane zostanie zainaugurowane zimą połączenie Kraków – Eindhoven, które obsługuje Transavia (cztery razy w tygodniu). W sumie Air France i KLM realizować będą 104 loty tygodniowo z i do Polski, co oznacza wzrost o 116 procent w porównaniu z rokiem 2015.

Europejska siatka Air France’u KLM-u powiększy się o 26 nowych tras, w tym wewnętrznych we Francji i z wylotem z portów regionalnych. Francuski przewoźnik uruchomi między innymi stałe połączenia z Paryża do Belgradu, Tbilisi i Lorient (od 31 marca) oraz sezonowe do Heraklionu, Olbii, Palermo i Splitu. KLM z kolei będzie latał z Amsterdamu do Neapolu (od 21 kwietnia).

Przewoźnicy zaoferują również cztery nowe połączenia międzykontynentalne: z Paryża do Dallas (pięć razy w tygodniu, od 31 marca) i Quito (trzy razy w tygodniu, od 14 maja liniami Joon, a po 26 czerwca Air France) oraz z Amsterdamu do Bostonu (od 31 marca) i Las Vegas (od 6 czerwca).

4 marca Air France, KLM i Virgin Atlantic ogłosiły zawarcie swojej pierwszej umowy code-share. Dla klientów Air France’u i KLM-u oznacza to większy wybór lotów do Ameryki Północnej – przez Londyn-Heathrow i Manchester.

Na wielu trasach, głównie do Ameryki Południowej i Azji, przewoźnicy zwiększą częstotliwość połączeń.

Grupa Air France-KLM zapowiedziała również wdrożenie w nadchodzącym sezonie „nowej polityki zarządzania flotą dalekiego zasięgu”, co oznacza na przykład, że każdego dnia przynajmniej jeden samolot Air France’u lecący z Paryża do San Francisco, Nowego Jorku, Waszyngtonu, Atlanty, Houston, Los Angeles, Meksyku, Sao Paulo, Abidżanu, Dubaju, Bejrutu, Pekinu, Szanghaju, Hongkongu, Tokio i Singapuru oferował będzie miejsca w pierwszej klasie (La Premiere). KLM z kolei na wszystkich trasach dalekiego zasięgu wprowadzi nową klasę biznes.

W ubiegłym roku Grupa Air France-KLM przewiozła 101,4 miliona pasażerów. W tym roku będzie latać do 314 miast w 116 krajach. Ze swoich lotnisk bazowych w Paryżu i Amsterdamie przewoźnicy wykonują do 2300 lotów dziennie. Ich flota liczy 548 samolotów, a program lojalnościowy Flying Blue ma 15 milionów członków.

W tym roku letni rozkład Air France’u i KLM-u obowiązuje od 31 marca do 27 października. Przewoźnicy wprowadzili do niego 58 dodatkowych tras, w tym dwie z Polski. Dzięki nim całkowite oferowanie zwiększy się o 2 procent.

Nowością w polskiej siatce będą codzienne rejsy KLM-u z Wrocławia do Amsterdamu (od 6 maja). Utrzymane zostanie zainaugurowane zimą połączenie Kraków – Eindhoven, które obsługuje Transavia (cztery razy w tygodniu). W sumie Air France i KLM realizować będą 104 loty tygodniowo z i do Polski, co oznacza wzrost o 116 procent w porównaniu z rokiem 2015.

Przejazdy
Bruksela: Zmusić koleje do sprzedawania biletów przez agentów internetowych
Przejazdy
Lotnisko Chopina – w lipcu najlepsze wyniki od początku pandemii
Przejazdy
Wizz Air: W sierpniu będziemy latać jak przed pandemią
Przejazdy
Lotnisko Chopina: W marcu czartery rosły nam najmocniej
Przejazdy
Zakaz lotów przedłużony do końca roku