Linie lotnicze chcą mieć kontakt z pasażerem

IATA zaostrzyła rezolucję skierowaną do swoich członków, zgodnie z którą sprzedawcy biletów lotniczych będą musieli prosić klientów o zgodę na wpisanie do rezerwacji ich danych kontaktowych

Publikacja: 13.05.2019 06:51

Linie lotnicze chcą mieć kontakt z pasażerem

Foto: AFP

Zrzeszenie Międzynarodowego Transportu Lotniczego IATA zaostrzyło zapisy w rezolucji 830d, zgodnie z którymi agenci sprzedający bilety lotnicze będą musieli prosić klientów o zgodę na wpisanie numerów ich telefonów komórkowych i adresów mailowych do rezerwacji.

Czytaj też: „TUI: Bez numeru komórki nie ma rezerwacji”.

Informacje te mają znaleźć się w tzw. PNR (Passenger Name Record – dane o przelocie pasażera). Nowe zapisy zaczną obowiązywać 1 czerwca tego roku. Mają ułatwić przewoźnikom bezpośredni kontakt z klientami w wypadku opóźnienia lotu lub w innych nieprzewidzianych sytuacjach.

Dotychczas takie dane linie pozyskiwały głównie przy sprzedaży bezpośredniej, teraz chodzi o to, by miały do nich dostęp nawet wtedy, kiedy podróżny kupi bilet w biurze podróży. Linie lotnicze już informują swoich partnerów handlowych o nowych zasadach, na przykład w Niemczech Lufthansa wysłała stosowny komunikat przez intranet. Koncern wyjaśnia, że nowe zasady dotyczą również rezerwacji grupowych – wówczas należy podać kontakt do przewodnika, pilota, hotelu lub organizatora.

Czytaj: „Nie unikniemy opóźnień na niebie”.

PLL LOT także podejmują działania w tym kierunku. – Dane kontaktowe pasażera wpisane do rezerwacji lotniczej to podstawa skutecznej komunikacji między przewoźnikiem a pasażerem. Jest to szczególnie ważne w wypadku wystąpienia nieregularności, kiedy sprawna logistyka odgrywa kluczową rolę, a na sam koniec wpływa na komfort podróży – odpowiada na pytanie Turystyki.rp.pl ekspert ds. PR w PLL LOT Jakub Panek.

– Ostatnio zaostrzona rezolucja skierowana do członków IATA – linii lotniczych oraz agentów podróży – jest spójna z celami LOT-u. Jeszcze w tym miesiącu nasi agenci na wszystkich rynkach sprzedaży otrzymają od nas ponowioną prośbę o stosowanie się do wytycznych IATA – dodaje.

Zobacz też: „Trudne lato na europejskim niebie”.

Zrzeszenie Międzynarodowego Transportu Lotniczego IATA zaostrzyło zapisy w rezolucji 830d, zgodnie z którymi agenci sprzedający bilety lotnicze będą musieli prosić klientów o zgodę na wpisanie numerów ich telefonów komórkowych i adresów mailowych do rezerwacji.

Czytaj też: „TUI: Bez numeru komórki nie ma rezerwacji”.

Pozostało 83% artykułu
Przejazdy
Bruksela: Zmusić koleje do sprzedawania biletów przez agentów internetowych
Przejazdy
Lotnisko Chopina – w lipcu najlepsze wyniki od początku pandemii
Przejazdy
Wizz Air: W sierpniu będziemy latać jak przed pandemią
Przejazdy
Lotnisko Chopina: W marcu czartery rosły nam najmocniej
Przejazdy
Zakaz lotów przedłużony do końca roku