Ryanair: Pilotów nam nie zabraknie

123rf.com

Tani irlandzki przewoźnik ogłosił, że rozwiązał problem braku pilotów. Ciągle jednak jeszcze negocjuje warunki ich zatrudnienia

Wraz zawieraniem bezpośrednich umów z nowymi pracownikami i umowami o uznaniu związków zawodowych pilotów w kilku krajach Ryanair obniżył także koszty szkoleń pilotów, zamówił nowe symulatory i ma teraz stu nowych specjalistów od szkoleń.

– Po świętach Bożego Narodzenia będziemy mogli szkolić pilotów dla floty liczącej 550 samolotów. Tymczasem w przyszłym roku będziemy mieć mniej niż 500 maszyn, jesteśmy więc w dobrej sytuacji — stwierdził szef pionu operacyjnego linii lotniczej Peter Bellew na marginesie konferencji CAPA-Centre of Aviation w Dublinie. — Ponieważ sprawy się ustabilizowały, rośnie kolejka chętnych do przyjścia do nas. Jak dodał, liczba pilotów się poprawiła, „chociaż to zawsze będzie wyzwaniem”.

Ryanair ma już umowy o uznaniu związków zawodowych w Wielkiej Brytanii i Włoszech, nadal negocjuje z pracownikami w Hiszpanii i Niemczech. Bellew ma nadzieję, że w Hiszpanii dojdzie do porozumienia w najbliższych dniach, sporną kwestią jest liczba dni wolnych od pracy, Ryanair uważa, że 36 dni, jakich chcą piloci, to za dużo.

Bellew stwierdził, że istnieje możliwość otwarcia baz Ryanair we Francji, gdzie również prowadzi rozmowy z głównym związkiem pilotów, ale linia nie ma dość samolotów, więc nie będzie to możliwe w najbliższych 12-18 miesiącach. — W 2020 roku będziemy mieć więcej samolotów, może więc wtedy, a może wcześniej — dodał.

Zapytany, czy Ryanair byłby zainteresowany Norwegianem, który odrzucił awanse IAG, odpowiedział że jego linia ma i tak pełne ręce roboty. Dodał jednak, że gdyby IAG lub Lufthansa kupiły Norwegiana i musiały odstąpić część slotów, to Ryanair byłby nimi zainteresowany.

Z kolei szef marketingu w Ryanairze Kenny Jacobs stwierdził, że istnieje realne ryzyko uziemienia samolotów w kwietniu 2019 roku, jeśli nie dojdzie do podpisania umowy przejściowej po Brexicie między Wielką Brytanią i Unią Europejską w sprawie otwartego nieba. — Jak ludzie będą latać w kwietniu 2019 roku? Uziemienie jest nadal realne, bo niczego jeszcze nie podpisano — powiedział.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Suwałki chcą budować lotnisko

Władze Suwałk złożyły wniosek do wojewody podlaskiego ws. pozwolenia na budowę lokalnego lotniska, które ...

Weekend w hotelu za zdjęcie „Pięknej niepodległej”

1200 zdjęć zgłoszono do konkursu, którym Polska Organizacja Turystyczna uczciła 100-lecie niepodległości Polski „Piękna ...

Popyt na prywatne loty, powrót last minute

Koronawirus spowodował na całym świecie drastyczny spadek rezerwacji lotniczych, ale jednocześnie napędził klientów firmom ...

Katowice Airport – padł rekord w przewozach czarterowych

Ponad 2 miliony pasażerów samolotów wyczarterowanych przez biura podróży obsłużyło w ubiegłym roku lotnisko ...

Betlej: Polski TUI ciągnie wyniki koncernu

Polska spółka TUI uzyskała wyniki wyróżniające ją na tle innych firm koncernu. To po ...

Lotnicze strajki utrudnią powroty ze świąt

Załogi Ryanaira i Air France dotrzymały słowa – z powodu ich strajków obydwie linie ...