Urząd marszałkowski do turystów: Nie dać się zastraszyć hotelarzowi

Wczoraj przyjechało z wypoczynku około 500 klientów biura podróży Neckermann Polska. Dziś planowany jest powrót kolejnych 230 osób, a jutro zgodnie z planem powinno wrócić jeszcze około 350 turystów

Publikacja: 26.09.2019 16:13

Izabela Stelmańska koordynuje w urzędzie mazowieckim sprowadzanie polskich turystów z zagranicy

Izabela Stelmańska koordynuje w urzędzie mazowieckim sprowadzanie polskich turystów z zagranicy

Foto: materiały prasowe

Powroty Polaków koordynują urzędnicy mazowieckiego urzędu marszałkowskiego. Jak zapewnia urząd, sytuacja we wszystkich miejscach, w których są Polacy, jest opanowana. Do niedzieli w kraju znajdą się już wszyscy klienci Neckermanna z 3600 którzy byli za granicą wczoraj, czyli w momencie gdy biuro ogłosiło niewypłacalność.

Pierwsi turyści wrócili z Turcji i Grecji. Dzisiaj przylatują z Tunezji, Hiszpanii i Egiptu. Powrócą m.in. do Gdańska, Katowic, Poznania, Wrocławia i Warszawy. W sumie będzie to dziewięć lotów czarterowych. Będą to rejsy zaplanowane wcześniej.

Jak podkreśla zastępca dyrektora departamentu kultury, promocji i turystki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego Izabela Stelmańska, nie ma potrzeby awaryjnego sprowadzania Polaków z wakacji. - Wszyscy turyści dokończą urlopy i spokojnie wrócą w planowanych terminach, tak jak mieli to zagwarantowane przez Neckermanna - mówi.

Zdarzało się jednak, że hotelarze przetrzymywali turystów i żądali od nich pieniędzy za pobyt, czasem grożąc wyrzuceniem z hotelu lub wręcz przeciwnie - zaaresztowaniem ich w hotelu. - To nielegalne, turyści którym się grozi powinni skontaktować się z polskim konsulem i miejscową policją - namawia Stelmańska.

Czytaj: "Hotel w Tunezji zaaresztował klientów Thomasa Cooka".

- Jest to zachowanie bezprawne i nieetyczne, jeśli chodzi o sam biznes. Klient nie jest stroną umowy. Stroną umowy jest Neckermann czy Thomas Cook, w zależności od tego, kto realizował zamówienia na hotele - wyjaśnia Stelmańska.

Marszałek województwa dysponuje gwarancją biura podróży, która opiewa na 25 milionów złotych. Pokrywa z niej koszty pobytu Polaków, tam gdzie jest to niezbędne.

Jeśli jednak turyści z własnych pieniędzy zapłacili za pobyt w hotelu, mogą ubiegać się o ich zwrot z gwarancji. Urząd Marszałkowski uruchomił dla zainteresowanych specjalną infolinię. Numery telefonów oraz inne ważne informacje dla klientów Neckermanna można znaleźć na stronie internetowej urzędu www.mazovia.pl.

Powroty Polaków koordynują urzędnicy mazowieckiego urzędu marszałkowskiego. Jak zapewnia urząd, sytuacja we wszystkich miejscach, w których są Polacy, jest opanowana. Do niedzieli w kraju znajdą się już wszyscy klienci Neckermanna z 3600 którzy byli za granicą wczoraj, czyli w momencie gdy biuro ogłosiło niewypłacalność.

Pierwsi turyści wrócili z Turcji i Grecji. Dzisiaj przylatują z Tunezji, Hiszpanii i Egiptu. Powrócą m.in. do Gdańska, Katowic, Poznania, Wrocławia i Warszawy. W sumie będzie to dziewięć lotów czarterowych. Będą to rejsy zaplanowane wcześniej.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Lotniska
Tadeusz Syryjczyk: Rozbudowa lotniska w Radomiu to wyrzucanie pieniędzy
Turystyka
Sun & Fun - stara marka, nowy właściciel
Materiał Promocyjny
Nowe miejsce spotkań dla biznesu i kultury w Krakowie. W kwietniu otwarcie unikalnego konceptu Stradom House
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Turystyka
Travelbay - polski startup, który wkrótce podbije Europę
Turystyka
Prezes Portów Lotniczych: Biura podróży muszą się wynieść z Lotniska Chopina