Przeszło trzydziestu dziennikarzy, blogerów, touroperatorów oraz dyplomatów wzięło udział w niecodziennej konferencji zorganizowanej na łodzi w Amsterdamie - relacjonuje w komunikacie prasowym wicedyrektor tamtejszego biura Polskiej Organizacji Turystycznej Andrzej Pawluszek.
Formę promocji ZOPOT zapożyczył z holenderskich linii lotniczych KLM, które w maju promowały nowe połączenie lotnicze z Amsterdamu do Krakowa. Wówczas zaproszono kilkudziesięciu gości do barki zacumowanej niedaleko krakowskiego hotelu Sheraton.
ZOPOT Amsterdam poszedł o krok dalej, organizując konferencję na statku pływającym po amsterdamskich kanałach. – Od dawna staramy się zaintrygować ciekawymi miejscami w Polsce naszych holenderskich partnerów – wyjaśnia Pawluszek. – Dwa lata temu zorganizowaliśmy konferencję na prestiżowym Nyenrode University, w zeszłym roku w muzeum filmu Eye Museum na wyspie, a tym razem postanowiliśmy zorganizować spotkanie na przeszło stuletniej łodzi.
Pomysł okazał się trafiony frekwencja bowiem dopisała. Konferencję rozpoczęła Dominika Szulc, dyrektor ZOPOT-u w Brukseli i Amsterdamie, która powitała gości i poinformowała ich o trwającej od października kampanii promocyjnej Krakowa na rynku niderlandzkim.
– Kampania obejmuje emisję spotów w kinach, bilbordy i działania w internecie – wyjaśniała Szulc. Gościem specjalnym wydarzenia była Magdalena Osuch z krakowskiego urzędu miasta, która opowiedziała o atrakcjach Krakowa i podziękowała dziennikarzom za współpracę. W tym samym czasie Magdalena Stoch z amsterdamskiego ZOPOT-u rozdawała uczestnikom krakowskie korale.