Notowania Orbisu na warszawskiej giełdzie wzrosły we wtorek o prawie 2 proc., do 39,75 zł. Należąca do francuskiego Accoru polska spółka hotelarska zwiększa wartość swych walorów od sierpnia, korzystając z poprawy koniunktury na rynku (zwłaszcza na rynku warszawskim, trójmiejskim i wrocławskim) oraz efektów restrukturyzacji, którą prowadzi, a która polega na sprzedaży nierentownych obiektów.
Po trzech kwartałach jej segment hotelowy – najważniejszy z całej grupy kapitałowej – zwiększył przychody o prawie 7 proc.
Poprawił się także ważny wskaźnik przychodu na pokój: jeśli w trzecim kwartale zeszłego roku wynosił 128,1 zł, to teraz sięga 138 zł, co oznacza wzrost o 7,7 proc.
Teraz spółka realizuje duży projekt zmiany marki hoteli ekonomicznych wraz ze wznowieniem wstrzymanych w tym segmencie inwestycji w Warszawie i Krakowie.
Długofalowa strategia Orbisu (asset light) zakłada sprzedaż hoteli z jednoczesnym przejęciem ich w zarządzanie. Na przełomie roku grupa kapitałowa Orbisu zamierza pozbyć się spółki Orbis Transport.