PIT zamierza godzić klientów z biurami podróży

Przy Polskiej Izbie Turystyki powstanie ośrodek do spraw mediacji turystycznych - ujawnił prezes izby Paweł Niewiadomski. Nowa instytucja ma godzić klientów biur podróży z touroperatorami zanim pójdą do sądu

Publikacja: 16.05.2018 17:01

PIT zamierza godzić klientów z biurami podróży

Foto: archiwum prywatne, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

Polska Izba Turystyki zaprosiła dziennikarzy mediów ogólnopolskich, by opowiedzieć im jakie korzyści będą mieli klienci biur podróży z ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, kiedy wejdzie ona w życie.

Omawiając kwestie nowych zasad składania reklamacji przez klientów Prezes PIT Paweł Niewiadomski ujawnił, że w izbie trwają prace nad powołaniem "ośrodka do sraw mediacji turystycznych".

- W Polsce nie ma ośrodków rozwiązywania sporów związanych z turystyką - stwierdził Niewiadomski. - Tymczasem do PIT trafia wiele skarg klientów na sposób traktowania ich reklamacji przez organizatorów turystyki. Można by je rozwiązywać w drodze mediacji między stronami, zanim dojdzie do zaognienia sytuacji i zanim sprawa trafi do sądu.

Jak mówił, taki ośrodek może powstać z inicjatywy i przy wsparciu PIT. Istnieją przepisy regulujące podobne instytucje. - Gromadzimy ostatnie potrzebne dokumenty - mówił Niewiadomski. Na początek PIT zamierza wyszkolić grupę mediatorów, którzy w sposób bezstronny potrafiliby pośredniczyć między stronami sporu. Na koniec taki ośrodek musi zaakceptować Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Prezes PIT podkreśla, że opłaty za wniesienie sprawy pod mediację byłby symboliczne, rzędu 50 złotych. Sami mediatorzy byliby opłacani przez touroperatorów, a PIT służyłby salą, w której odbywałyby się mediacje.

Kiedy można się spodziewać uruchomienia ośrodka? - Chcielibyśmy to zrobić jak najszybciej, ale prawdopodobnie przed wakacjami się nie uda - deklaruje Paweł Niewiadomski.

Polska Izba Turystyki zaprosiła dziennikarzy mediów ogólnopolskich, by opowiedzieć im jakie korzyści będą mieli klienci biur podróży z ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, kiedy wejdzie ona w życie.

Omawiając kwestie nowych zasad składania reklamacji przez klientów Prezes PIT Paweł Niewiadomski ujawnił, że w izbie trwają prace nad powołaniem "ośrodka do sraw mediacji turystycznych".

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay