Na rynku znalazło się najwyraźniej stosunkowo dużo ofert, prawdopodobnie touroperatorzy liczyli na przedłużenie sezonu w popularnych miejscach, między innymi na wyspach greckich. Wyprzedaż przyniosła ostre przeceny, chociaż klienci decydowali się też na droższe kierunki.
W 41. tygodniu tego roku, czyli w okresie między 9 i 15 października, sprzedaż wzrosła wobec tego samego okresu zeszłego roku o 68,5 procent – pokazuje raport Polskiego Związku Organizatorów Turystyki*. Wzrost ten pochodził głównie ze sprzedaży wyjazdów lotniczych, które stanowiły 95,3 procent wszystkich imprez sprzedanych przez biura podróży z puli roku turystycznego kończącego się wraz z końcem października. Wzrost liczony rok do roku wyniósł w tym segmencie o 78,1 procent, podczas gdy liczba klientów zainteresowanych podróżami autokarowymi spadła rok do roku o 32,3 procent, a tak zwanych z dojazdem własnym o 32,9 procent.
Jak zmieniała się sprzedaż w biurach podróży - ostatnie tygodnie, w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku
Klienci najczęściej wybierali wyjazdy do Egiptu, Hiszpanii i Grecji. Z danych PZOT wynika, że, na dalszych miejscach znalazły się też takie kraje jak Turcja, Portugalia, Tunezja, Cypr, Maroko, Włochy i Polska.