W wyjeździe, zorganizowanym na początku grudnia, wzięły udział 183 osoby, w tym agenci TUI Nederland, przedstawiciele holenderskiej prasy branżowej - "TravMedia", "Travelution" i "TravelPro" - oraz blogerzy turystyczni.
- TUI Nederland to niewątpliwy lider na holenderskim rynku turystycznym, zatrudniający 2,5 tysiąca osób w samej Holandii, dysponujący także własną flotą powietrzną – mówi Magdalena Stoch z ZOPOT Amsterdam, cytowana w komunikacie prasowym. W roku 2015 TUI Nederland sprzedało wyjazdy wakacyjne 1,6 miliona holenderskich turystów. Jak wyjaśnia ZOPOT, po rozszerzeniu w 2016 roku oferty turystycznej do Krakowa o nowe hotele i wycieczki za miasto, powstała potrzeba zorganizowania podróży szkoleniowej dla najlepszych agentów touroperatora, w celu poszerzenia ich wiedzy o sprzedawanym produkcie.
Zaraz po wylądowaniu, w autokarach czekających przed lotniskiem, gościł powitał tradycyjny krakowski obwarzanek, będący nowym elementem promocji miasta. - Uczestnicy wyjazdu zwiedzali historyczne centrum miasta, w tym celu udostępniono im wejściówki do krakowskich muzeów i kupony na kawę z ciastkiem w najstarszej polskiej kawiarni (Noworolski), na zniżkowy obiad w nowych restauracjach i na zakup pamiątek z Krakowa – mówi Magdalena Osuch z Urzędu Miasta Krakowa, współorganizatora wyjazdu. Na pożegnanie goście otrzymali także prezent w postaci ręcznie wykonanych ozdób świątecznych. Wyjątkową atrakcją okazał się tradycyjny kiermasz świąteczny na Rynku Głównym oraz konkurs na najpiękniejszą szopkę krakowską, którego rozstrzygnięcie miało miejsce pod pomnikiem Adama Mickiewicza.
- Liczba rezerwacji do Krakowa dokonywanych poprzez TUI Nederland ma szybką tendencję wzrostową – podkreśla Andrzej Pawluszek, wicedyrektor ZOPOT w Amsterdamie, cytowany w komunikacie prasowym. - Jesteśmy przekonani, że podróż szkoleniowa dla agentów wpłynie pozytywnie na dalszy wzrost sprzedawanych miejskich wycieczek do stolicy Małopolski - dodaje.