W kwietniu tego roku Komisja postanowiła jednak zbadać sprawę ponownie.
Jak poinformował unijny komisarz ds. ochrony konkurencji Joaquin Almunia dziś fuzja linii nie stanowi już dodatkowego zagrożenia. - Stwierdziliśmy, że Olympic nie jest już w stanie samodzielnie kontynuować działalności. Z uwagi na trwający w Grecji kryzys gospodarczy oraz poważne trudności finansowe, z jakimi zmagają się te linie, Olympic zostałby wkrótce wypchnięty z rynku bez względu na to czy do fuzji by doszło czy nie" - powiedział komisarz Almunia.
Jeszcze dwa lata temu Olympic Air i Aegean Airlines konkurowały na 17 trasach. Obawy związane z konkurencyjnością Komisja Europejska miała wtedy w przypadku 9 z nich. Obecnie obie linie pozostały jedynymi przewoźnikami tylko na 5 trasach.
W wyniku kryzysu w Grecji, popyt na przeloty krajowe z Aten spadł o 26 proc.: z ponad 6 milionów osób w 2009 roku do 4,5 miliona w 2012.