Według raportu Enovatisa, właściciela największych internetowych portali EasyGo.pl i Wakacje.pl, w listopadzie średnia wartość rezerwacji wzrosła z 4753 zł do 5367 zł w porównaniu do tego samego miesiąca sprzed roku.
W dodatku na oferty kosztujące powyżej 5 tys. zł zdecydowało się aż 43 proc. klientów, o 11 punktów procentowych więcej. Jednocześnie słabiej sprzedawały się wszystkie wycieczki tańsze.
Spadki zainteresowania notują oferty z przedziałów cenowych 4 - 5 tys. zł oraz 3 - 4 tys. zł za jedną rezerwację. Te pierwsze osłabiły się względem listopada 2010 o 2 punkty procentowe (listopad 2011 - 16 proc.; listopad 2010 – 18 proc.), a te drugie spadły o 4 punkty procentowe ( listopad 2011 - 16 proc.; listopad 2010 –20 proc.).
Oferty za 2 – 3 tys. zł wybierało 11 proc. wyjeżdżających (rok temu – 15 proc.), a te w cenach poniżej 2 tys. zł – 14 proc. (15 proc. w 2010 r.).
Mocno wzrosło zainteresowanie wyjazdami do Hiszpanii, której udział w wycieczkach sprzedawanych przez oba portale wzrósł dwukrotnie. Zwiększył się także popyt na urlopy w Turcji i Grecji, a także w Austrii.