W pierwszym roku FlixBusa na polskim rynku przewoźnik przewiózł wraz z liniami partnerskimi 4 miliony pasażerów. Siatkę połączeń rozszerzył o 80 miast. Oferta operatora liczy obecnie prawie 60 linii i 120 destynacji - podaje firma z okazji pierwszej rocznicy swojej działalności na polskim rynku.
- Udało nam się zrealizować większość planów, a trzeba przyznać, że były one dość ambitne – wyjaśnia dyrektor FlixBusa Polska Michał Leman, cytowany w komunikacie. – Zgodnie z zapowiedziami, siatka FlixBusa objęła zarówno duże miasta, jak i mniejsze, dotychczas słabo skomunikowane. Liczy teraz około 40 miast w Polsce z liczą mieszkańców mniejszą niż poniżej 80 tysięcy.
Od grudnia 2017 roku FlixBus przewiózł 4 miliony pasażerów, z czego 56 procent stanowiły kobiety, a 44 procent mężczyźni. Największą grupę stanowiły osoby w wieku 26-34 lata (31 procent). Trzy czwarte pasażerów oceniło podróż pozytywnie, a co piąty podróżujący skorzystał również z połączeń przesiadkowych.
Najczęściej pasażerowie wybierali w Polsce kursy do Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Gdańska, Rzeszowa, Katowic i Łodzi. A z zagranicznych najchętniej jechali do Berlina, Pragi i Budapesztu.
"Z nowych miast, które zostały włączone do siatki w tym roku, hitami okazały się kierunki uzdrowiskowe, w tym przede wszystkim Ciechocinek, kierunki nadmorskie, takie jak Krynica Morska, a także nowe kierunki zagraniczne, w tym zwłaszcza Amsterdam" - podaje przewoźnik.