Władze Tokio i tamtejsze Convention and Visitors Bureau postawiły na promocję w świecie wirtualnym i rozszerzonej rzeczywistości. W ten sposób chcą zachęcić internautów do przyjazdu — pisze amerykański portal Phocuswire.
Chodzi o dwa rozwiązania – pierwsze to interaktywny portal na platformie Roblox o nazwie „Hello! Tokyo Friends”. W rzeczywistości chodzi o interaktywną grę bazująca na wirtualnym odkrywaniu miasta. Wśród zadań przed jakimi stają gracze jest poszukiwanie skarbów, a także gry, w których uczestnicy odpowiadają na pytania o ciekawostki związane z miastem i inne wyzwania – można na przykład zamienić się w sushi.
Czytaj więcej
Tajlandia utworzyła specjalny fundusz na rzecz turystów zagranicznych, którzy w czasie pobytu w kraju ulegną wypadkowi lub poniosą jakąś stratę, na przykład w wyniku wypadku, przestępstw i innych „niefortunnych” zdarzeń.
Drugie narzędzie to aplikacja wykorzystująca poszerzoną rzeczywistość. Użytkownik, po ściągnięciu jej na telefon, sprawdza na mapie punkty, które są dla niego ciekawe, a następnie je odwiedza. Przy okazji zbiera „emblematy”, dzięki którym otrzymuje nagrody w Robloxie.
Technologia rozszerzonej rzeczywistości pozwala mu też robić sobie zdjęcia z postaciami z gry.