Grupa DER Touristik to część większego koncernu REWE Group, do którego należą sieci marketów spożywczych i budowlanych w Niemczech i za granicą. Mimo pandemii firma zanotowała pozytywne wyniki za zeszły rok, choć, jak przyznaje dyrektor generalny REWE Group Lionel Souque, słabsze osiągnięcia finansowe działu turystycznego odbiły się na ostatecznych rezultatach.

Wyniki DER Touristik są zawsze ukryte w ogólnym bilansie całej Grupy REWE, a informacji dotyczących tylko segmentu turystycznego jest zazwyczaj niewiele. W tegorocznym sprawozdaniu firma podaje, że obroty zwiększyły się z 1,3 miliarda euro do 2 miliardów euro, co oznacza wzrost o 57,5 procent, licząc rok do roku. Wynik odpowiada 41 procentom obrotów uzyskanych w 2019 roku.

Czytaj więcej

DER Touristik: Klienci wracają do biura podróży, i to z większymi pieniędzmi

Grupa zdradza też, że DER Touristik zmniejszył straty o połowę wobec 2020 roku. Niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9 uzupełnia, że wyniosły one 200 milionów euro. Było to możliwe nie tylko dzięki większemu popytowi na wyjazdy zorganizowane, ale też dzięki oszczędnościom, w tym zwolnieniom pracowników.

Obroty całej Grupy REWE wzrosły o 2,5 procent z 74,6 miliarda euro do 76,5 miliarda euro.