Commerzbank zabrał głos w sprawie kart kredytowych klientów TUI

Kilka dni temu informowaliśmy, że niemiecki Commerzbank wypowiedział umowy o świadczenie usług w ramach kart kredytowych TUI-Card. Agenci wietrzyli brak zaufania instytucji do koncernu, bank wyjaśnia jednak, że zawinili klienci.

Publikacja: 08.04.2022 12:44

Commerzbank zabrał głos w sprawie kart kredytowych klientów TUI

Foto: AFP, Ina Fassbender

W dalszym ciągu nie wiadomo, jak wielu osobom Commerzbank wypowiedział umowy o świadczenie usług w ramach kart kredytowych prowadzonych we współpracy z TUI. Kiedy w mediach pojawiły się informacje o piśmie wysłanym przez bank do klientów, wzywającym do zwrotu kart, instytucja odmówiła komentarzy. To zrodziło spekulacje, że straciła zaufanie do koncernu turystycznego. Wówczas Commerzbank odpowiedział jedynie, że współpraca ma być kontynuowana.

Teraz rzecznik odpowiada na zapytanie mediów, że anulowanie umów ma związek z wymogami regulacyjnymi, których użytkownicy kart nie dopełnili. Bank jest zobowiązany do sprawdzania, czy dane klientów są poprawne, ale oni sami też muszą o to dbać. „Wypowiedzenia umów dotyczą wypadków, w których właściciele kart nie dopełnili tych obowiązków” - napisano w oświadczeniu cytowanym przez niemiecki portal branży turystycznej Touristik Aktuell. Rzecznik dodaje, że działanie nie ma nic wspólnego z TUI, a współpraca z touroperatorem ma być kontynuowana.

Czytaj więcej

Commerzbank anuluje karty Tui Card. Utrata zaufania do touroperatora?

Osoby, które płaciły kartami TUI, dostawały w pakiecie między innymi ubezpieczenie turystyczne. Na razie nie wiadomo, czy będzie ono utrzymane w wypadku już wykupionych wyjazdów - pisze organizacja gentów turystycznych VUSR. Jej szefowa, Marija Linnhof, uważa, że wypowiedzenie umów wprowadziło zamęt w branży, a skoro powodem były nieuzupełnione dane osobowe, powód ten mógł zostać podany w piśmie do klientów. Linnhof twierdzi, ale do podobnych wniosków doszedł Touristik Aktuell po przeprowadzeniu własnego dochodzenia - że umowy zostały wypowiedziane także osobom, które potwierdziły swoje dane i zaakceptowały nowe warunki korzystania z kart.

Od Commerzbanku udało się uzyskać natomiast kilka informacji, które wcześniej nie były znane - opłata za tę część roku, w której karty nie będą już działać, zostanie zwrócona, w odniesieniu do wyjazdów już zarezerwowanych z terminem realizacji do 31 maja wszystkie usługi gwarantowane wcześniej w ramach użytkowania kart zostaną utrzymane. Od 1 czerwca klienci mogą wystąpić o nową kartę TUI. Do momentu jej otrzymania agenci mogą zarezerwować bezpłatną ochronę przejściową. Prace nad rozwiązaniem dla zamówień rejsów wycieczkowych realizowanych przez TUI Cruises są obecnie prowadzone.

Czytaj więcej

TUI: Mamy pieniądze na spłatę pierwszej raty pomocy publicznej

W dalszym ciągu nie wiadomo, jak wielu osobom Commerzbank wypowiedział umowy o świadczenie usług w ramach kart kredytowych prowadzonych we współpracy z TUI. Kiedy w mediach pojawiły się informacje o piśmie wysłanym przez bank do klientów, wzywającym do zwrotu kart, instytucja odmówiła komentarzy. To zrodziło spekulacje, że straciła zaufanie do koncernu turystycznego. Wówczas Commerzbank odpowiedział jedynie, że współpraca ma być kontynuowana.

Teraz rzecznik odpowiada na zapytanie mediów, że anulowanie umów ma związek z wymogami regulacyjnymi, których użytkownicy kart nie dopełnili. Bank jest zobowiązany do sprawdzania, czy dane klientów są poprawne, ale oni sami też muszą o to dbać. „Wypowiedzenia umów dotyczą wypadków, w których właściciele kart nie dopełnili tych obowiązków” - napisano w oświadczeniu cytowanym przez niemiecki portal branży turystycznej Touristik Aktuell. Rzecznik dodaje, że działanie nie ma nic wspólnego z TUI, a współpraca z touroperatorem ma być kontynuowana.

Biura Podróży
Rekompensata za utraconą prowizję? Tak, ale tylko, jeśli klient był zaszczepiony
Materiał Promocyjny
Dodatkowe korzyści dla nowych klientów banku poza ofertą promocyjną?
Biura Podróży
Traveldata: W biurach podróży drugie wyhamowanie wzrostu cen wakacji
Biura Podróży
TOO: Biura podróży, które nie skorzystały z TFZ powinny dostać tanie pożyczki
Biura Podróży
Grecos poszerza ofertę. Na lato 2022 ma dwa nowe kierunki i 62 nowe hotele
Materiał Promocyjny
Lidl Polska: dbamy o to, aby traktować wszystkich klientów równo
Biura Podróży
TUI Deutschland: Odrobiliśmy lekcję, wracamy do agentów turystycznych